مقامات ارشد آمریکایی و صهیونیست امروز در نشستی مجازی درباره نحوه مقابله با حزب الله لبنان به تبادل نظر پرداختند.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون حزب الله و رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی اقدام به تبادل آتش میان یکدیگر کرده اند. آمریکا به عنوان بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی نقشی مستقیم در حمایت سیاسی و تسلیحاتی تل آویو در توحش در جنوب لبنان داشته است. 

به گزارش الجزیره، منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود به پایگاه آمریکایی آکسیوس اعلام کردند مقامات ارشد آمریکایی و اسراییلی یک نشست مجازی را امروز (چهارشنبه) پشت در‌های بست برگزار کردند و طی آن درباره چگونگی کاهش تنش‌ها میان حزب الله و اسراییل به تبادل نظر پرداختند. 

منابع آمریکایی می‌گویند این نشست به ابتکار دولت بایدن برگزار شد. هیات آمریکایی در این نشست به رهبری جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا حاضر شده بود. هیات صهیونیست نیز به رهبری ران درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی و یکی از معتمدان نتانیاهو در این نشست مجازی حاضر شده بود. 

آکسیوس می‌گوید: هیات اسراییلی در این نشست از آمریکا خواست هر گونه توافق با حزب الله باید شامل عقب نشینی واحد رزمندگان نخبه این جنبش موسوم به رضوان از فاصله ۱۰ کیلومتری مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی باشد. 

در حالی مقامات آمریکایی و صهیونیست با یکدیگر نشست مشترک درباره نحوه مقابله با حزب الله را برگزار می‌کنند که این جنبش لبنانی تاکید دارد تا زمانی که جنگ غزه ادامه داشته باشد کاهش تنش میان طرفین بی معناست. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار