کنعانی اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف هواپیمای مورد استفاده ریاست جمهوری ونزوئلا را محکوم کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف هواپیمای مورد استفاده ریاست جمهوری ونزوئلا را اقدامی مغایر با حقوق بین‌الملل دانست و آن را محکوم کرد.

ناصر کنعانی در این باره اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر لزوم احترام به حقوق و مقررات بین‌المللی، اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف هواپیمای مورد استفاده ریاست جمهوری ونزوئلا را مغایر با قواعد و هنجار‌های حقوق بین‌الملل به ویژه مصونیت اموال متعلق به دولت‌ها، مقررات حقوق بین‌الملل هواپیمایی کشوری از جمله کنوانسیون شیکاگو دانسته و آن را غیرقابل قبول می‌داند.

وی افزود: این اقدام که در ادامه اقدامات قهری یکجانبه و خلاف حقوق بین الملل آمریکا علیه سایر ملت‌ها صورت می‌گیرد، دامن زدن به هرج و مرج و ترویج راهزنی در حوزه هوایى بوده و تهدیدی برای صلح و امنیت هوایى خواهد بود.  

کنعانی ضمن اعلام همبستگی و حمایت از اقدامات دولت ونزوئلا در صیانت و بازپس‌گیری اموال عمومی متعلق به مردم این کشور، بر لزوم تعمیق همکاری بین کشور‌ها در مقابله با تحریم‌ها و اقدامات قهری یکجانبه آمریکا تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
نوبت توقیف هواپیماهای شما هم میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
مثل شرکت هواپیمایی ایران ایر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
خب آدم های به ظاهر عاقل به وزیر امور خارجه ربط داره ولی به شما مردم عامی ربط نداره بروید منزل مامانتون منتظره پستونک دهنتون بزاره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
امریکا شده دزد سر گردنه
France
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
بشر امروزی باید از خکدش خجالت بکشه که به چمد کشور اجازه هرنوع خلاف دزدی وقاهت وزور را میدهکی گفته امریکا باید قلدر جهان باشد یه عده فسادگروتغاینگر بر دنیا زور بگیند وهمه تمکین کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
به ما چه ارتباطی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
به شما چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۳:۵۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
خوب به شماچه مربوطه خخ
آخرین اخبار