رییس مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۷۲ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در مناطق و شهرستان‌های این استان راه اندازی شده است.

محمد میرنصوری  بیان کرد: در راستای انتخاب رشته کنکور سراسری دانش آموزان هر شهرستان و منطقه یک پایگاه مشترک در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی، یک پایگاه پسرانه و یک پایگاه دخترانه در مدارس منتخب راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این مراکز در ۲ نوبت صبح و عصر فعال هستند اظهار داشت: ۱۱۰ نفر از برترین مشاورین انتخاب رشته و برنامه‌ریزی درسی حوزه کنکور سراسری با شرکت در آزمون آمادگی و ارزشیابی و به روزترین اطلاعات حوزه تخصصی تحصیلی، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به والدین و دانش آموزان می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش استان لرستان با تعرفه دولتی متناسب با امکانات و شرایط اقتصادی هر ناحیه، منطقه و شهرستان فعالیت می‌کنند ادامه داد: همچنین به دانش آموزان بی‌بضاعت با ارائه معرفی‌نامه از کمیته امداد، بهزیستی یا نهاد‌های حمایتی رسمی به صورت رایگان ارایه خدمت می‌شود.

میرنصوری عنوان کرد: کمیته انتخاب رشته کنکور سراسری اداره کل آموزش و پرورش لرستان تا پایان فرآیند‌های مربوطه بر فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته نظارت کامل خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته کنکور سراسری تا ۱۷ شهریور ماه انجام می‌شود گفت: مراکز انتخاب رشته تا پایان مهلت اعلام شده از سوی سازمان سنجش و یا تمدید احتمالی این زمان مشغول فعالیت هستند.

۲۸ هزار و ۴۲۸ داوطلب در نوبت دوم کنکور سراسری دانشگاه‌های استان با هم رقابت کردند که از این مجموع ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد بودند و بیشترین تعداد داوطلبان با ۱۷ هزار و ۱۳۱ نفر متعلق به گروه علوم تجربی بود.

برچسب ها: لرستان ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.