مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی شهر (۱۳۷) شهرداری قزوین گفت: ۵ هزار و ۱۷۵ مرتبه تلفن‌های سامانه ۱۳۷ در سال جدید به صدا درآمده است که از بین گزارش‌های اعلامی، ۲ هزار و ۶۷۲ تماس درخواست قابلیت ثبت و پیگیری را داشته است.

مهدی کوزه‌گر‌ها مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی شهر (۱۳۷) شهرداری قزوین بر ضرورت آشنایی شهروندان با این سامانه و کارکرد آن تاکید کرد و گفت: سامانه ۱۳۷ راه میانبر و پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهرداری و گره گشای مشکلات شهری مردم از سد معبری‌ها تا نظافت معابر است.

کوزه‌گر‌ها افزود: شهروندان قزوینی می‌توانند با تماس با این سامانه مسایل، مشکلات و مطالبات خود را در زمینه‌های مرتبط مدیریت شهری با شهرداری مطرح کنند، اما این سامانه و ظرفیت‌های آن برای جامعه کمتر شناخته شده، به طوری که هنوز بسیاری از شهروندان اطلاعی از ماهیت این سامانه و کارکرد‌های آن ندارند.

وی اضافه کرد: شهروندان بسیاری از موارد مرتبط با خدمات شهری و عمرانی، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری، جمع آوری پسماند، زیباسازی و دیگر مسایل مرتبط با امور شهرداری‌ها را می‌توانند از طریق تماس با این سامانه اطلاع داده و پیگیری کنند.

کوزه گر‌ها با بیان اینکه این سامانه حدود ۲۰ سال پیش در شهرداری تهران و سپس به تدریج در سایر شهر‌ها راه اندازی شد، تاکید کرد: شهرداری قزوین نیز ۱۶ سال است که مجهز به سامانه یا پل ارتباطی ۱۳۷ است و سال ۸۶ اولین ارتباط تلفنی مردم با مجموعه مدیریت شهری قزوین کلید خورد.

به گفته این مسئول، پنج هزار و ۱۷۵ مرتبه تلفن‌های سامانه ۱۳۷ در سال جدید به صدا درآمده است که از بین گزارش‌های اعلامی، ۲ هزار و ۶۷۲ تماس درخواست قابلیت ثبت و پیگیری را داشته است.

وی افزود: براساس داده‌های آماری از ابتدای سال تاکنون درخواست برطرف کردن سد معبر خودرو‌های دوره‌گرد و دستفروش و مرمت آسفالت پرتکرارترین درخواست‌ها به این سامانه بوده و جمع‌آوری سگ‌های بی صاحب در رتبه بعدی مطالبات شهروندان قرار داشته است.

کوزه گر‌ها بیان کرد: درخواست نظافت معابر عمومی سطح شهر در رتبه دوم تماس‌های شهروندان قزوینی بوده که به نظر می‌رسد با تقویت آموزش شهروندی درخصوص مدیریت پسماند که منتج به تقویت حس تعلق به شهر می‌شود، می‌توان این مطالبه را به حداقل رساند.

مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی شهر (۱۳۷) شهرداری قزوین ضمن بیان این نکته که تقویت ارتباط دو سویه شهروندان و مدیریت شهری مهمترین برنامه و هدف این سازمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: کارشناسان سامانه با شهروندان در خصوص برطرف کردن مشکل تماس خواهند گرفت و همچنین میزان پاسخگویی مدیران شهری در سامانه ۱۳۷ افزایش خواهد یافت که شاهد حضور مستمر اعضای شورای شهر در این سامانه نیز خواهیم بود تا از ظرفیت موجود برای حل بهتر مشکلات شهر بهره ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار