معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) قزوین از پرداخت ۱۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال تسهیلات به دانشجویان تحت پوشش این نهاد از ابتدای سال جدید تاکنون خبر داد.

فریدون مهدویان معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) قزوین گفت: تسهیلات پرداخت شده به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در قالب پرداخت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال وام دانشجویی به ۶۰ دانشجوی قزوینی، یک میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی و ۵۷۰ میلیون ریال شهریه دانشجویی است.

وی افزود: این تسهیلات به منظور توانمندسازی و پاسخگویی به نیاز تحصیلی مددجویان کمیته امداد و در راستای شکوفایی استعداد آنها صورت گرفته و برای ما به منزله سرمایه گذاری بلند مدت بر روی تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص تلقی می‌شود.

مهدویان ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) هدایت تحصیلی و ارتقای آگاهی نوجوان و جوانان را در اولویت برنامه‌های فرهنگی خود قرار داده که از جمله این خدمات می‌توان به استفاده رایگان دانشجویان و دانش آموزان از خدمات کانون‌های آموزشی، فرهنگی و هنری فعال در سطح استان اشاره کرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) قزوین اضافه کرد: در همین مدت ۸۲۰ دانش آموز و دانشجوی قزوینی از خدمات کانون‌های فرهنگی و هنری کمیته امداد و سایر کانون‌های فعال در استان بهره‌مند شدند که برای آن یک میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مهدویان با بیان اینکه در اجرای اردو‌های فرهنگی و زیارتی ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، بیان کرد: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌های تحت پوشش از ابتدای سال تاکنون برنامه‌ها و اردو‌های فرهنگی، زیارتی، آموزشی و تربیتی متنوعی را اجرایی کردیم که تاکنون ۶۴۴ مددجو از این اردو‌ها بهره‌مند شدند.

این مسئول ادامه داد: برای پسران ۱۵ تا ۲۰ سال دوره‌های پیشگیری از اعتیاد و دختران جوان نیز آموزش‌های مختلف متناسب با شرایط سنی آنها برگزار شده که دوره‌های سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب از مهم‌ترین آن محسوب می‌شود.

وی ارائه خدمات رایگان مشاوره و روانشناختی به خانواده‌ها را از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین معرفی کرد و افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای جزو برنامه‌های ویژه‌ای است که برای خانوار تحت پوشش انجام می‌شود و در تمامی شهرستان‌های استان نیز مشاوران خانواده فعال هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی (ره) گفت: آموزش قبل از ازدواج، حین و بعد از ازدواج از جمله برنامه‌های محوری برای دختران و پسران در شرف ازدواج است.

حدود ۹ هزار دانشجو و دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قزوین قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار