به نوشته یک روزنامه آمریکایی، واشنگتن باید بین ادعای دخالت خارجی در انتخابات و حمایت از آزادی بیان تمایز قائل شود.

با اعمال تحریم‌ها علیه رسانه‌های روسیه، دولت ایالات متحده باید مراقب باشد که بین دخالت خارجی در انتخابات و حمایت از آزادی بیان تمایز قائل شود. به گزارش نیویورک تایمز (NYT) این را پل بارت، معاون مرکز تجارت و حقوق بشر استرن در دانشگاه نیویورک بیان کرد.

به نوشته این نشریه، منتقدان اقدامات آمریکا بر این باورند که اتهامات واشنگتن علیه مسکو مبنی بر دخالت در انتخابات آمریکا موضوع آزادی بیان را مطرح می‌کند و احتمالا به تلاش دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای سانسور نظرات طرفداران روسیه اشاره دارد.

بارت گفت: «خط جداکننده زمانی ایجاد می‌شود که شما فعالیت‌هایی را شناسایی کنید، به‌ویژه فعالیت‌های مخفی، که قوانین تعیین‌شده در مورد نحوه تلاش ما برای جلوگیری از مداخله خارجی در انتخابات را دور می‌زند.»

وی تاکید کرد که «اگر این خط عبور کند، یک عارضه است، نه دلیلی برای برافراشتن پرچم آزادی بیان و تسلیم شدن و ما در مقابل عوامل بسیار باهوش ولادیمیر پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] عاجز هستیم.»

پیش از این، مقامات ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه گروه رسانه‌ای Rossiya Segodnya و رسانه‌های آن از جمله RIA Novosti، RT و Sputnik اعمال کردند. واشنگتن همچنین قول داده است که محدودیت‌های ویزا را علیه کارکنان رسانه‌های تحریم شده روسیه اعمال کند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
انسان در ازادی و اگاهی و سلامت عقل مسئول است نه اسارت و جهالت و جنون. وظیفه مدعیان هدایت، روشنگری و تبیین و تبشیر و تنذیر است و انتخاب راه با اگاهی و اختیار کامل بر عهده فرد است و زمانیکه به حقانیت ادعاها یقین عینی و علمی پیدا کند، هیچ عاقلی بد را انتخاب نمی کند. تحمیل عقیده با تهدید و خشونت و قتل، غیرقابل قبول، و ظلم است و ایده ای که با ظلم و روشهای ضد انسانی بدنبال ترویج انسانیت تحت سلطه مدعیان در قدرت مطلق و مقدس است، فاقد حقانیت و ماهیت اهریمنی دارد. ازادی فکر بدون ازادی عقیده معنا ندارد.
آخرین اخبار