مدیر منطقه ۷ شهرداری قم گفت: ساخت پیاده‌ رو در خیابان آیت الله طالقانی تا خیابان عمار یاسر و پل علیخانی در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد.

 محمد رمضانی در نشست صمیمی با کسبه خیابان آیت‌الله طالقانی که در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد با بیان اینکه منطقه ۷ شهرداری قم از نظر راهبردی برای شهر قم مهم است، چرا که حرم مطهر حضرت معصومه (س)، فیضیه، مدارس علمیه، دفاتر آیات و پاساژ‌های تجاری شهر در این منطقه قرار دارد، اظهار کرد: این منطقه کوچک‌ترین منطقه از نظر وسعت است، اما اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: در حال حاضر و طی چندسال اخیر توجه ویژه مدیریت شهری در هسته مرکزی شهر متمرکز شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری قم ادامه داد: این رویه مثبتی است که شامل احداث پیاده‌رو‌های اطراف حرم می‌شود که موجب بهبود کیفیت دسترسی به حرم، رضایتمندی مردم، دور کردن ترافیک و شلوغی از حرم مطهر و آرام سازی بصری و ترافیکی می‌شود.

رمضانی با اشاره به اجرای پروژه‌هایی مانند بهسازی میدان مطهری و تملک مغازه‌های قبرستان نو در سه سال اخیر گفت: پیاده روسازی خیابان منتظری یکی دیگر از پروژه‌هایی است که با انجام این پروژه کیفیت عبور و مرور زائران نیز ارتقا می‌یابد.

وی افزود: همچنین طرح پیاده‌روسازی خیابان آذر تا عمار یاسر و پل علیخانی در دستور کار شهرداری منطقه است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به اینکه کل مسیر ۶۰۰ متر است، اضافه کرد: در این خصوص برآورد بودجه اولیه ۴۰ میلیارد تومان است و همزمان با ساخت پیاده رو، بدنه سازی نیز انجام خواهد گرفت.

رمضانی تصریح کرد: در دو طرف حدود ۳۰۰ ملک و مغازه دارد و همه بدنه‌ها باید بر اساس طرح‌های پیش بینی شده بازسازی شود. همچنین سایه‌بان‌های غیرمجاز و برخی تابلو‌های نامناسب جمع‌آوری شده است.

وی اضافه کرد: پیاده‌رو‌های این منطقه بهسازی می‌شود و حفاظ‌های آهنی برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت به پیاده رو پیش بینی شده است.

به گفته مدیر منطقه ۷ شهرداری قم، طرح کف‌سازی این پروژه مربوط به معاونت فنی و شهرداری منطقه ۷، طرح بدنه‌سازی نیز با همکاری منطقه ۷ شهرداری قم، سازمان سیما منظر شهری و سازمان بهسازی اطراف حرم انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار