هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر خیزش گردوخاک برای آغازین روز هفته آتی صادر شد.

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای استان مرکزی گفت: هشدار هواشناسی-سطح زرد شماره ۳۲ برای استان مرکزی صادر شد.

به گفته علیرضا محرابیان بررسی‌ها نشان دهنده افزایش سرعت وزش باد و شرقی شدن جریانات جوی در بیابان‌های مرکزی کشور و استان طی ساعات بعدازظهر جمعه و به ویژه شنبه است که موجب افزایش ظرفیت خیزش و انتقال گردوخاک از نواحی مرکزی کشور به استان و همچنین خیزش گردوخاک محلی از نواحی مستعد استان به ویژه مناطق حاشیه تالاب میقان خواهد شد.

محرابیان افزود: زمان شروع هشدار از بعدازظهر امروز و زمان پایان هشدار، اواخر وقت فردا شنبه است. نوع مخاطره نیز وزش باد و گردوخاک است.

او گفت: منطقه اثر عبارت است از: اراک، شازند، ساوه، فراهان، کمیجان، دلیجان، محلات، خمین، خنداب، آشتیان، تفرش، زرندیه و غرق آباد. اثر مخاطره نیز کاهش کیفیت هوا و دید افقی در برخی از ساعات بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب است.

محرابیان توصیه هایی هم داشت:

-خودداری افراد به ویژه گروه‌های حساس از حضور در فضای باز در هنگام افزایش شاخص‌های آلودگی هوا؛
- و آمادگی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط بویژه مراکز درمانی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
وقتی تمام عزل و نصب مدیران دولتی براساس سهمیه بازی و آشنابازی و رابطه بازی باشد و شایسته سالاری وجود نداشته باشد نتیجه این می‌شود که هرروز مملکت با بحران مواجه هستیم . یک روز طوفان یک روز باد یک روز ریزگردها یک روز قطع برق ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
درختکاری تنها راه مقابله با جابه جایی گردو خاک و ریزگردها و فرونشست زمین و آلودگی هوا است ، امیدوارم دولت با حمایت از فعالان زراعت چوب از طریق اعطای وام و کود و سم و آب اقدام کند .