مدیران آژانس‌های اطلاعاتی خارجی آمریکا و انگلیس گفته‌اند که «بی‌وقفه» برای آتش‌بس در غزه تلاش می‌کنند.

ویلیام برنز، رئیس سیا و ریچارد مور، رئیس MI۶، در یک مقاله نظری که امروز شنبه در روزنامه فایننشال تایمز منتشر شد، گفتند آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از کانال‌های خود برای اعمال فشار شدید برای خویشتن‌داری و کاهش تنش در غزه استفاده کرده‌اند.

آنها مدعی شدند که آتش بس «می تواند به رنج و تلفات وحشتناک زندگی غیرنظامیان فلسطینی پایان دهد و اسرا را پس از ۱۱ ماه حبس جهنمی به خانه بازگرداند».

ایالات متحده و انگلیس هر دو متحدان سرسخت اسرائیل هستند، اگرچه لندن این هفته با تعلیق تعداد کمی از مجوز‌های صادرات تسلیحات به اسرائیل به دلیل خطر ناشی از نقض قوانین بین‌المللی در بحبوحه جنگ اسرائیل علیه غزه، از واشنگتن جدا شد.

برنز بار‌ها با سفر به اراضی اشغالی و خاورمیانه با مقامات موساد درباره آتش بس در غزه گفتگو کرده است. پیشتر افسران ارشد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تشریح تحولات غزه به اعضای کنگره آمریکا گفتند اسرائیل تا نابودی حماس فرسنگ‌ها فاصله دارد. مقامات اطلاعاتی آمریکا در کنگره این کشور پشت در‌های بسته پرده از حقایق بزرگی در مورد جنگ غزه برداشتند و به قانونگذاران آمریکایی اطمینان دادند که اگرچه (رژیم) اسرائیل توانسته توانایی‌های حماس را کاهش دهد، اما با نابودی آن فرسنگ‌ها فاصله دارد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
بقدری اش شور شده که استخبارات لندنی و امریکایی
دیگه نمیتوانند بر نسل کشی و جنایت جنگی مردم ستم دیده غزه توسط فرقه تروریستی صهیونیست ها
ماله کشی و چشم پوشی کنند .....
سگ دست پرورده شون یاغی شده و دیگه حرف شنوایی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
مرگ بر اسراییل
آخرین اخبار