اولین کلینیک جامع سلامت باروری همدان در راستای تحقق سیاست جوانی جمعیت و با هدف ارائه آموزش و مشاوره سلامت باروری بانوان افتتاح شد

سامره قلیچ خوانی در آیین بهره برداری از این کلینیک گفت: این مجموعه به بانوان ۱۵ تا ۴۹ سال از زمان بلوغ دختران، ازدواج، دوران بارداری، زایمان، پس از زایمان و یائسگی مشاوره، آموزش و کار‌های درمانی ارایه می‌دهد.

او گفت: فعالان در این کلینیک متخصصان سلامت باروری و دانش آموختگان دکترای تخصصی بهداشت باروری هستند که شامل پنج نفر از اساتید عضو هیات علمی می‌شود.

قلیچ خوانی گفت: ایمنی و سلامت بانوان در زمینه بهداشت باروری، مسایل جنسی، باروری سالم و سلامت نوزاد نیازمند توجه نظام سلامت است که امید می‌رود با راه اندازی این کلینیک این نواقص و کمبود‌ها رفع شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم گفت: این کلینیک با هدف ارتقای سطح سلامت مادران، نوزادان، خانواده‌ها و در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت بهره برداری شد.

رسول سلیمی گفت: در این مرکز خدمات مشاوره‌ای تخصصی در حوزه‌های مشاوره قبل از ازدواج، باروری، شیردهی، یائسگی، مشاوره اختلالات جنسی، آموزش‌های سلامت بهداشت جنسی، مراقبت‌های دوران بارداری و پس از زایمان، غربالگری سرطان‌های شایع زنان، بیماری‌های مقاربتی، تست‌های ارزیابی سلامت جنین، آموزش‌های ویژه ترویج زایمان طبیعی، مراقبت‌های پس از زایمان ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.