۲ بره آهوی ایرانی که بیش از چهار ماه تحت مراقبت و نگهداری قرار گرفته بودند به دامان طبیعت پناهگاه حیات وحش قراویز بازگردانده شدند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه گفت: ۲ بره آهوی ایرانی که بیش از چهار ماه تحت مراقبت و نگهداری شبانه‌روزی کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه قرار گرفته بودند به دامان طبیعت پناهگاه حیات وحش قراویز بازگردانده شدند.

وی افزود: یکی از این ۲ بره آهو در اثر تصادف با خودرو از ناحیه لگن دچار شکستگی شده بود.

ثریا قربانی افزود: پس از عمل جراحی و قرار دادن پلاتین در ناحیه شکستگی و پس از چهار ماه مراقبت و پرستاری در اداره کل محیط زیست استان، با سلامت کامل به همراه بره آهوی دیگری که با مراقبت همیاران محیط زیست در شهرستان سرپل ذهاب و پس از آنکه دوران شیرخوارگی را سپری نموده بود، به آغوش طبیعت بازگشتند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه، ضمن قدردانی از نیرو‌های مردمی و دوستداران محیط زیست که همواره حامی محیط زیست بوده و همکاری لازم را در این زمینه با محیط زیست انجام می‌دهند افزود: شهروندان می‌توانند به عنوان حامیان محیط زیست و حیات وحش، در صورت مشاهده هرگونه وحوشی که مصدوم و یا نیاز به کمک داشته باشد و یا مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اطلاع دهند.

قربانی تاکید کرد: اخیر یک بهله دلیجه نیز که از آشیانه خود جدا شده و قادر به پرواز در طبیعت نبود توسط دوستداران محیط زیست به اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو تحویل داده شده بود.

وی یادآور شد: این بهله دلیجه نیز پس از یک ماه تیمار از سوی کارشناسان حیات وحش شهرستان دالاهو در دامان طبیعت و زیستگاه اصلی خود رهاسازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.