به بهانه رودخانه ارغوانی، سیریز از توابع بخش یزدان آباد در مسیر گردشگران خارجی قرار گرفت.

اسلامی با اشاره به حضور رئیس انجمن تور‌های خارجی استان‌های یزد و کرمان و بازدید از برخی جاذبه‌های بخش یزدان آباد و زرند گفت: ما در جریان خواهرخواندگی بین شهرستان‌های بافق، زرند، دامغان، بجستان و زرند طی تفاهم نامه‌ای خود را متعهد به همکاری‌های داخلی برای رونق صنعت گردشگری در میان شهر‌های عضو پیمانِ گشکا کرده بودیم و خدا را شکر که در شرف وقوع یک اتفاق میمون برای رونق گردشگری بین ۲ شهرستانِ همسایه (بافق و زرند) هستیم.

وی افزود: حضور  موحد به عنوان رئیس انجمن تور‌های خارجی در ۲ شهرستان زرند و بافق قطعا آغازگر یک حرکت روبه جلو و امیدوارکننده در این عرصه است.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند از عزم و اراده شورا‌ها و شهرداری‌های سیریز، یزدانشهر و زرند در حمایت از صنعت گردشگری خبر داد و افزود: پدیده رودخانه ارغوانی سیریز، بهانه بسیار خوبی بود تا موحد که از سرآمدانِ تور‌های گردشگری محسوب می‌شوند برای ایجاد مسیر جدیدِ گردشگران خارجی بین شهرستان‌های بافق و زرند ورود کند.

بیشتر بخوانید:



وی افزود: ما قطعا نیاز به تلاش بیشتری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مسیر داریم و خوشبختانه  رئیس شورای اسلامی شهر سیریز و شهردار یزدانشهر و رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر زرند اعلام آمادگی کردند.

اسلامی در ادامه از ورودِ اولین گروه از انجمن تورگردانان در پایان مهرماه از مسیر گشکا (گروه گردشگری شهر‌های کویری ایران) خبر داد و افزود: با توجه به تاکید همتی، نماینده مردم شهرستان‌های ززند و کوهینان برای استفاده از ظرفیت‌های هر  ۲  شهرستانِ زرند و کوهبنان و نیز تعاملی که بین ۲ دستگاه میراث در این ۲ شهرستان وجود دارد، برای مسیر برگشت این گروه، مسیر زرند، دشتخاک، کوهبنان و بافق  به مدیر انجمن اعلام شد تا گردشگران، نهایت استفاده از زیبایی‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی را ببرند.

وی همچنین یکی از ملزومات گردشگری را وجودِ راه‌های ایمن عنوان کرد و گفت: جاده بافق به سیریز  و  سیریز  به  زرند هم اکنون بخش‌های عمده اش به صورت دو طرفه است و این دغدغه‌ای بود که رئیس انجمن اعلام کرد و ما نیز اعلام کردیم که  این موضوع در دستور کار شهرستان قرار دارد.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند ابراز امیدواری کرد: دوبانده شدن جاده زرند به یزد مسئله‌ای است که از آرزوی دیرینه شهروندان  نیز می‌باشد و با فعال شدنِ تور‌های گردشگران خارجی و داخلی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

وی درباره پدیده  رودخانه ارغوانی سیریز گفت: ما هنوز نمی‌دانیم که این پدیده، بخشی ماندگار از پیکر شهرستان زرند خواهد بود و یا یک میهمان موقت، اما به هر حال همین موضوع توانست نگاه‌ها را به سیریز و زرند جلب کند و خوشبختانه مسیر کویری  سیریز تا زرند به دلیل برخورداری  از آئین ها، باور‌ها، گویش ها، خوراکی ها، تکثر آثار تاریخی، زندگی‌های روستایی و عشایری و طبیعتِ بکر کویری چنان زیبا و جذاب است که هر گردشگری را مجاب به بازدید از آن‌ها می‌کند و ما نگرانی از این بابت نداریم، چون این مناطق از منظر جذابیت‌های لازم برای گردشگری  بسیار غنی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار