امام جمعه یزدگفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید نوجوانان و جوانان را دریابند، با آنها ارتباط برقرار کنند و برایشان برنامه داشته باشند.

آیت الله محمدرضا ناصری  نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه یزد در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان که در مدرسه علمیه شفیعیه برگزار شد، گفت: از حوزه‌های علمیه و طلاب درخواست دارم در کنار توجه به علم آموزی، اتاق‌های فکر مختلف تشکیل داده و در مورد موضوعات مختلف و حل مشکلات موجود بحث و گفتگو و فکر و اندیشه کنید.

وی خطاب به طلاب حوزه‌های علمیه اظهار داشت: وظیفه همه ماست که دشمن را بشناسیم، با اهداف و برنامه‌های دشمن آشنا باشیم و مردم را به سمت خدا و خوبی‌ها هدایت کنیم.

امام جمعه یزد افزود: نوجوانان و جوانان را دریابید، با آنها ارتباط برقرار کرده، دستشان را گرفته و برای آنها برنامه داشته باشید.

وی تصریح کرد: مسئله دین، احکام شرعی و ابلاغ رسالات الهی در دنیا و جوامع بشری در مظلومیت و غربت به سر می‌برد.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان ساخت: تمام برنامه‌های استکبار جهانی در راستای سلطه بر جوامع بشری است و به همین دلیل با روحیه خدایی انسان‌ها مخالف هستند و با روش‌های مختلف با آن مقابله می‌کنند.

وی گفت: اگر انسان‌ها فطرت الهی خود را حفظ کرده و توجه و توکل به قدرت و عنایات خدا داشته باشند یقینا از استکبار حرف شنوی و پیروی نخواهند داشت.

ناصری ادامه داد: این در حالی است که هدف و توصیه تمام انبیاء الهی شناخت خدا و توجه به خداوند متعال بوده است، چون خدا کل الکمال است و انسان خلق شده است تا به کمال برسد.

وی افزود: حضرت امام راحل (ره) بر علیه دنیا و استکبار جهانی قیام کرد و به ما راه درست که همان مسیر الهی و سیر الی الله است را نشان داد.

امام جمعه یزد خطاب به طلاب و روحانیون بیان داشت: در مسیر ارشاد و هدایت جامعه اول باید روحیه خودمان خدایی باشد، آراسته به صفات پسندیده باشیم، دلسوز و غمخوار مردم باشیم و بدانیم که بهترین تربیت کننده اخلاق و رفتار خود ماست.

ناصری خطاب به طلاب جوان گفت: تا جوان هستید و روحیه شاداب جوانی را دارید ارتباط خود را با خدا قوی کنید از جوانی و فرصت‌های موجود استفاده کنید و هر آنچه که در مورد ارتباط و هدایت مردم مفید است را به دست آورید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.