رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از مصوبه این کمیسیون برای اخذ وثیقه از اتباع خارجی پس از ورود به ایران خبر داد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از مصوبه این کمیسیون برای اخذ وثیقه از اتباع خارجی پس از ورود به ایران خبر داد و گفت: اجاره اتاق توسط هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و واحد مسکونی به اتباع خارجی باید با هماهنگی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی باشد، در صورتی که بدون هماهنگی به اتباع خارجی واحد مسکونی اجاره داده شود با افراد متخلف برخورد قانونی صورت میگیرد.

وی افزود: اطلاعات محل کار و محل زندگی و اقامت اتباع خارجی باید در سامانه بانک اطلاعاتی که راه اندازی می شود به ثبت برسد.

همچنین بنا شد تا نیازهای واحدهای تولیدی و خدماتی مشخص و پس از بروزرسانی آن دسته از اتباع که به حضور و کار آنها در واحدهای تولیدی و خدماتی نیاز داشته باشیم ساماندهی و مابقی از کشور ترد شوند.

علاوه بر این از اتباع خارجی که قصد اقامت در کشورمان را دارند مبلغی تحت عنوان وثیقه یا کفالت از آنها اخذ و به هنگام خروج از ایران به آنها بازگردانده شود.

این وثیقه در واقع تضمینی برای خروج به موقع اتباع خارجی پس از اتمام دوران اقامتشان از ایران است که میزان آن توسط وزارت کشور تعیین خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
باید اقتصاد یارانه ای ایران در بحث اتباع افغان بازنگری بشه،واقعیت امر اینه ایران با اقتصاد یارانه ای خود برای این جمعیت میلیونی بسیار جذاب و ارزانه
۱۰ میلیارد دلار در سال در قالب یارانه های پنهان صرف افغان ها میشه. باید این یارانه ها مستقیم به کارت سرپرست خانوار واریز بشه و قیمت ها مثل قیمت نان آب برق گاز و ... آزاد بشه تا افغان ها نتوانند به قیمت یارانه ای در ایران زندگی کنن،به شما قول می دهم با اجرایی کردن این مسئله یک افغانی هم در ایران باقی نخواهد ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
باید از تمام افغانها (تک تک شون)که می خواند در ایران بماند سالیانه بین 500میلیون تا یک میلیاردتومان بگیرید تا جذابیت زندگی در ایران برای آنها کم شود علاوه برآن هر بچه ای که می آورند به این مبلغ اضافه شود تاجلوی زاد ولد بی حد و مرزشان گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
نباید وارد بشن این حرفها چیه؟ بریزیدشون بیرون مملکت پر شده از افغانی دیگه حالمان بهم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
تیتر این گزارش اشتباه است !!!
وثیقه را پرداخت نمی کنند !!
وثیقه را می گذارند !!
لطفا دقت کنید !!
آخرین اخبار