۳عضو نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، موفق به ثبت ۴جِرم آسمانی در نوزدهمین پویش بین المللی جست‌وجوی سیارک‌ها شدند.

بنابر اعلام اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، امیر عباس عادل جو، آلا قربانی و آرمان سیدی اعضای نوجوان مرکز علوم و نجوم کانون استان اصفهان در این پویش شرکت کردند و ۴ جرم را در نوزدهمین پویش بین المللی جست‌وجوی سیارک‌ها ثبت کردند.


بر این اساس ۷۳ نوجوان از کانون پرورش فکری ۹ استان شامل لرستان، اصفهان، کرمان، گیلان، قم، تهران، خراسان‌رضوی، مازندران و آذربایجان‌غربی در این پویش شرکت کردند.


اعضای مراکز کانون هفت استان شامل لرستان ۵ جرم، اصفهان ۴ جرم، کرمان ۴ جرم، آذربایجان غربی ۳ جرم، گیلان ۲ جرم، قم ۲ جرم و تهران مرکز دماوند یک جرم، را در نوزدهمین پویش جست‌وجوی سیارک‌ها ثبت کردند.


پویش جست‌وجوی سیارک‌ها از سوی موسسه همکاری بین‌المللی جست‌وجوی نجومی (IASC) و دانشگاه هاردین سیمونز با همکاری رصدخانه پن‌استارز ایالات متحده آمریکا و با حمایت بخش علوم شهروندی سازمان فضایی ناسا برگزار می‌شود و هر ساله بیش از ۵۰۰ گروه داوطلب از ۸۰ کشور دنیا در این برنامه شرکت می‌کنند.


هدف از این برنامه کمک گرفتن از افراد علاقه‌مند برای شناسایی و تعیین موقعیت سیارک‌ها و اجرام نزدیک به زمین از پیش کشف شده و هم‌چنین کشف اجرام جدید است. سیارک‌ها از آن رو که ممکن است به زمین نزدیک شوند و خطرآفرین باشند مهم هستند.


مرکز شماره ۱۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، به‌عنوان مرکز تخصصی علوم و نجوم کانون استان اصفهان، با حضور مربیان آگاه و متخصص، نقش‌به سزایی در شناسایی و پرورش استعداد علاقه‌مندان به فعالیت‌های علمی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.