چندین هزار نفر در پایتخت انگلیس در تظاهرات ضد جنگ غزه شرکت کرده و خواستار توقف عرضه تسلیحات به رژیم صهیونیستی شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هزاران نفر در شهر لندن با برگزاری راهپیمایی به سمت سفارت رژیم صهیونیستی خواستار توقف روند ارسال تسلیحات از انگلیس به اسرائیل هستند. 

به گزارش میدل ایست مانیتور، معترضان پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآورده و ضمن درخواست برای برقراری آتش‌بس فوری، خواستار اقدامات جدی‌تر دولت انگلیس برای مقابله با جنگ غزه شدند. 

دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که ۳۰ مجوز از مجموع ۳۵۰ مجوز صادرات اسلحه به اسرائیل را به حالت تعلیق در می‌آورد و هشدار داد که برخی از تسلیحات می‌تواند برای نقض جدی قوانین بشردوستانه مورد استفاده قرار گیرد. گفته شده که این ۳۰ مجوز شامل ارسال اجزای هواپیما‌های نظامی، بالگرد، پهپاد و مواردی است که هدف گیری زمینی را تسهیل می‌کند.

گفتنی است، آفریقای جنوبی از زمستان گذشته علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه تشکیل پرونده داده و استدلال کرد که این رژیم در نوار غزه مرتکب عمل «نسل‌کشی» شده است. این پرونده همچنان در دست بررسی است، اما در صورت صدور رای نهایی دادگاه در خصوص وقوع نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه، شرکت‌های صادرکننده تسلیحات به اسرائیل به جرم نقض قوانین بین‌المللی با محدودیت‌های بسیاری مواجه خواهند شد.

پیش از این برخی رسانه‌های انگلیسی از جمله گاردین گزارش داده بودند که حزب کارگر از زمان تشکیل دولت بدون اعلام رسمی، روند بررسی درخواست شرکت‌های صادرکننده سلاح برای فرستادن تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش در فلسطین و... بوده است.
شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش در فلسطین و... بوده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش در فلسطین و... بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار شریک اسرائیل در حملات به مردم غزه است.
انگلیس جنایتکار شریک اسرائیل در حملات به مردم غزه است.
آخرین اخبار