رییس کل دادگستری استان سمنان اجرای قانون را راهبرد اصلی دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: تقسیم عادلانه آب بر اساس آنچه قانون با عنوان «حقابه» از حبله‌رود برای مردم گرمسار مشخص کرده باید محقق شود و با تصرف‌های غیرمجاز در این راستا برخورد می‌شود.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری  در جلسه بررسی تنش آبی غرب استان سمنان با حضور نمایندگانی از کشاورزان گرمسار و آرادان در دادگستری گرمسار، گفت: بهره‌برداری بیش از حد مجاز از سفره‌های آب زیرزمینی باعث وقوع پدیده فرونشست و رانش زمین شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب تنها راه رفع این مشکل است، افزود: در مدیریت آب اجرای دقیق قانون کمک کننده است و در بی قانونی مدیریت مصرف آب میسر نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون سیاست کلی دستگاه قضا است، ابراز کرد: در این موضوع هر شخص به هر میزان حقابه که قانون تعیین کرده باید بهره‌مند شود و اجازه تعدی به حق دیگران را ندارد.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: اگر کسی با قانون در ستیز باشد، مطابق قانون با فرد متخلف مقابله می‌کنیم و امیدواریم این موضوع به شکل مدیریت شده و قانونمند حل شود.

وی با بیان اینکه مسایل و مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان کشاورزان از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود، اضافه کرد: برگزاری نشستی با حضور دادستان کل کشور و نمایندگانی از کشاورزان گرمسار در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.