سفیر جمهوری خلق چین در جمهوری اسلامی ایران گفت: سمنان ظرفیت زیادی در بخش‌های مختلف برای توسعه روابط دوجانبه با کشور چین دارد.

زونگ پی وو  در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی سمنان در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان گفت: راغب به تقویت روابط دوجانبه استان سمنان با کشور چین هستیم.

سفیر کشور چین در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برای همکاری و توسعه روابط دوجانبه بین استان سمنان و کشور چین در بخش‌های مختلف باید تبادل نظر بیشتری انجام شود.

استان سمنان با برخورداری از۲ هزار و ۱۶ کلیومتر راه در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، برخورداری از ۲ فرودگاه در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و برخورداری از ایستگاه راه‌آهن فعال که روزانه بیش از۲۰ قطار باری از خطوط ریلی استان عبور می کند، ظرفیتی است که با تلاش مسوولان برای رونق تولید ایجاد شده است و نیازمند نگاه تیزبین سرمایه‌گذاران است.

استان سمنان دارای ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری است که از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان مربوط به بخش معدن و صنعت است و به گفته کارشناسان این استان دارای رتبه اول از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم تولید سولفات سدیم و رتبه سوم تولید زغال سنگ و کرومیت در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.