دبیر انجمن تامین کنندگان و تولیدکنندگان برنج گفت: بنابر آمار طی ۸ ماه اخیر، گزارش و آماری از طرح خرید برنج ایرانی توسط بخش خصوصی ارائه نشده است.

 مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: براساس تفاهم‌نامه میان دولت و بخش خصوصی مقرر شده بود، مشارکت‌‌کنندگان در طرح خرید برنج ایرانی مشوق‌هایی دریافت کنند تا طرح تداوم یافته و شرایط برای رونق و توسعه بازار و بهبود کمی و کیفی برنج ایرانی فراهم شود.

به گفته او، بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با استاندار مازندران و ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت بخش خصوصی در خرید برنج ایرانی به روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی سه استان شمالی و دستور وزیر جهادکشاورزی وقت، مشارکت‌کنندگان در طرح خرید برنج ایرانی، مشمول مساعدت برای واردات برنج می‌شوند.

کشاورز با تاکید بر اینکه هر ساله میزان واردات برنج متناسب با وضعیت تولید تعیین می‌شود، توضیح‌داد: تشویقی به عنوان مشوق واردات برنج به شرکت‌ها داده می شد اما قرار نبود این تشویق به افزایش واردات برنج منتهی شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ادامه داد: براین اساس قرار بود سازمان‌های جهادکشاورزی سه استان شمالی گزارشی از مجموع برنج خریداری شده توسط هر شرکت آماده و در اختیار وزارت جهادکشاورزی قرار دهند تا معاونت توسعه بازرگانی این وزارتخانه براساس عملکرد شرکت‌ها به ایشان مساعدت واردات برنج اختصاص دهد.

او با اشاره به اینکه از دی ماه سال ۱۴۰۲ تاکنون، هنوز هیچ گزارشی ارائه نشده است،گفت: از وزیر جهاد کشاورزی تقاضا داریم به این موضوع ورود کرده و مانع دلسردی بخش خصوصی برای همراهی با دولت و بخش کشاورزی شود.

خبرنگار: آزاده محبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
تولید برنج واقعاً نمی صرفه، هزینه تولید برنج با اجاره زمین را حساب کنید زمان فروش برنج با این نرخ فقط پول خودمون را پس میگیریم بدون هیچ سودی، حتی بعضی از موارد کشاورزان از جیب خودشون هم میدهند که ضرر در ضرره ،دولت وقتی تمام هزینه سم و کود و... را با دلار آزاد پای کشاورز حساب می‌کنه لا اقل برنج ایرانی را 3 دلار از کشاورز خرید کنه و این ارز دولتی را به مردم بدهند نه تاجر ،که مصرف کننده ایرانی هم برنج ایرانی را گران خرید نکند مثل دیگر کشور ها که برنج پر محصول بی کیفیت را 3 دلار میخرند،در صورتی که برنج طارم مازندران که صد برابر بهتر از پر محصول‌ است،
آخرین اخبار