رییس اتاق تعاون استان قزوین گفت: بیشترین مشکلات تعاونی‌های استان به بخش مسکن مربوط می‌شود و حمایت مطلوبی از تعاونی‌ها صورت نمی‌گیرد.

روح الله زارعی رییس اتاق تعاون استان قزوین در نشست با خبرنگاران استان قزوین که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، گفت: امروز امکانات بالقوه زیادی از جمله دامداری، زنبور عسل، پرورش ماهی و منابع طبیعی در روستا‌ها وجود دارد که تعاونی‌هایی نیز در این زمینه با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در برخی از روستا‌های الموت و طارم تشکیل شدند.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت بی نظیر منطقه الموت تعاونی‌هایی نیز در زمینه گردشگری در خصوص موضوع مولدسازی برای بخش‌های اوان و کوشک تشکیل شده و قرار بر این است تا مدارس متروکه قیمت گذاری و برای موضوع گردشگری واگذار شود.

زارعی با بیان اینکه تمام امور اجرایی از تاسیس تعاونی‌ها، برگزاری مجامع، بررسی صلاحیت مدیران تعاونی و رسیدگی به شکایات بر عهده اتاق تعاون است، ادامه داد: در حال حاضر ۹ اتحادیه تعاونی‌ها در زمینه مسکن، دامداری، حمل و نقل، کشاورزی و مرغداران در قزوین فعالیت داشته که اعضا هیات رییسه اتاق نیز توسط این اتحادیه‌ها تشکیل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ۷۰ درصد اعتبارات بانک تعاون متعلق به بخش تعاون بوده و امسال اعتبارات خوبی در این خصوص اختصاص یافته است، یادآور شد: امسال برای نخستین مرتبه اعتبارات مناسبی در حوزه مسکن تخصیص یافت، یعنی اختیارات وام قرض الحسنه که در گذشته فقط به بانک مهر مربوط می‌شد به بانک تعاون نیز داده شده و متقاضیان می‌توانند وام قرض الحسنه را از بانک تعاون دریافت کنند.

رییس اتاق تعاون استان قزوین بیان کرد: ضروری است تا جامعه از فرهنگ تعاون مطلع شود و این فرهنگ باید در میان مردم ترویج داده شود تا اقتصاد کشور با تعاون‌گرایی در جامعه رشد یابد.

بیش از سه هزار و ۶۰۰ تعاونی در قزوین وجود دارد که از این تعداد فقط هزار تعاونی فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار