معاون تعاون روستایی گفت: ۵۴ هزار تن با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان جو خریداری شده است و این خرید به صورت تضمینی بود که در حال حاضر توافقی است.

وقتی شیرینی برداشت محصول جو به کام کشاورزان روستای حسین آباد دشتابی تلخ شد و کود لازم تحویل کشاورزان نشد، رسانه ملی مطالبات این تولیدکنندگان را پیگیری کرد.

آرامیده معاون تعاون روستایی گفت: ۵۴ هزار تن با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان جو خریداری شده است و این خرید به صورت تضمینی بود که در حال حاضر توافقی است.

آرامیده افزود: تا امروز ۳۰ درصد مطالبات پرداخت شده است و فردا هم ۲۰ درصد پرداخت می‌شود. برای پرداخت مابقی مطالبات هم در حال پیگیری هستیم که طی هفته‌های آینده پرداخت خواهد شد. کشاورزان از مبلغ ده هزار تومان توانستند محصول خود را بفروشند.

وی گفت: درحال حاضر سامانه برقرار است و کشاورزان می‌توانند حواله‌های کود را دریافت کنند.

راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان هم گفت: خرید جو حمایتی ۵ هزار و ۴۰۰ تن بود که باید اصلاح کنم این عدد که معاون تعاون روستایی ۵۴ هزار تن اعلام کرده بودند.

راه انجام افزود: در رابطه با نهاده‌ها از کشاورزان عذرخواهی می‌کنیم، اما واقعیت اینست که اوایل مردادماه کود توسط پتروشیمی‌ها عرضه نمیشد و خواستار افزایش قیمت بودند. البته در حال حاضر سامانه راه اندازی شده است و کشاورزان می‌توانند حواله‌های خود را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار