عضو کمیته مرکز نفس گفت: پیشگیری از سقط جنین و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هدف از راه اندازی مراکز نفس است.

چراغی عضو کمیته مرکز نفس گفت: مرکز مردمی نفس در دو اتاق مجزا شامل پذیرش و مشاوره در درمانگاه شهدا راه اندازی شد که با هدف ارتباط گرفتن با مادرانی که به هر دلیل و یا مشکل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی تصمیم به سقط جنین دارند، از مادر و جنین حمایت می‌نماید و خانواده‌ها از کمک‌های این مرکز با وجود کارشناسان خبره در زمینه‌های مختلف می‌توانند بهره‌مند می‌شوند.

چراغی اضافه کرد: در این راستا به نهاد‌ها و خیران ارتباطاتی برقرار شده تا در صورت اقدام به سقط مادران به علل مادی و اقتصادی، حمایت‌های لازم از آنها برای حفظ جنین و ادامه حیات یک انسان صورت گیرد و همچنان پذیرای نیات خیران جدید در این حوزه هستیم.

عضو کمیته مرکز نفس ادامه داد: ما در این مرکز، با تربیت کنشگران و مشاوران خبره، اقدام به ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص نجات جنین از سقط می‌کنیم و تلاش می‌کنیم بیشترین حمایت روانی، مادی از این خانواده‌ها صورت گیرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شناسایی افراد خاطی و متخلف، یکی دیگر از وظایف این مرکز است عنوان کرد: در این راستا افراد متخلف که اقدام به اعمال منجر به سقط یا فروش دارو‌های سقط می‌کنند شناسایی شده و به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

چراغی گفت: این مرکز همه روزه در ساعات اداری به صورت کاملاً رایگان به ارائه خدمات می‌پردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار