مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان از برگزاری جشنواره حریم رسالت با کمک بانوان بسیج رسانه با همکاری بسیج جامعه زنان خبر داد.

اکرم رنجبر گفت:بسیج جامعه زنان و بانوان بسیج رسانه به تاسی از خانم حضرت زهرا وزینب سلام الله علیهما که الگو‌های ما مسلمانان هستند بستری ایجاد کردند برای ثبت خاطرات و نظرات و تجربیات زنان فرهیخته که در عین محجبه بودن توانستند در رشته‌های مختلف نقش آفرین باشند.

وی در خصوص جشنواره حریم رسالت افزود: یکی از مهمترین افتخارات و دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هویت بخشیدن به معنای واقعی کلمه به شخصیت زنان بوده است اگرچه در رژیم پهلوی هم شعار‌هایی برای دفاع از حقوق زن می‌دادند ولی عکس آن عمل می‌کردند.


رنجبر تاکید کرد: با یه مقایسه کوتاه بین تعداد تحصیل کردگان زن در زمان پهلوی و در دوره انقلاب می‌توان بر این مطلب صحه گذاشت یا بررسی تعداد ورزشکاران زن، تعداد پزشکان، اساتید دانشگاه، دانشمندان زن و در تمام عرصه‌ها میدان پیشرفت‌هایی که امروز زنان در انقلاب اسلامی دارند می توان به هویت بخشی واقعی زن پی برد. 


مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: زن در عین محجبه و عفیف بودن بر سکو‌های علمی و سایر رشته‌های مختلف می‌درخشد و در همین روز‌های اخیر، بانوان محجبه را در المپیاد نجوم یا در المپیاد ورزشی در بالاترین رتبه‌ها بر سکو‌های افتخار ایستادند و افتخارآفرینی کردند.

 وی تصریح کرد: بانوان فرهیخته ما از جمله صاحبان قلم و اندیشه که به نوعی اصحاب رسانه هستند رسالتی که دارند این هست که این روایت‌ها را به صورت صحیح برای مردم تبیین کنند، اگر بانوان صاحب قلم ما روایت صحیح نداشته باشند دشمن به نفع خودش تحریف و روایت خواهد کرد.

 رنجبرتاکید کرد: بانوان بسیج رسانه با همکاری بسیج جامعه زنان با تاثر از الگوی روایتگر اسلامی یعنی خانم حضرت زهرا سلام الله علیها و خانم حضرت زینب سلام الله علیها تصمیم گرفتند جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره حریم رسالت برگزار کنند.


مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان افزود: خانم حضرت زهرا سلام الله علیها زمانی در منزل به منزل را می‌کوبیدند و از حریم ولایت دفاع می‌کردند یا خانم حضرت زینب سلام الله علیها بعد از واقعه عاشورا به معنای واقعی کلمه روایتگری کردند و رسالت خود را در بحث جهاد تبیین تکمیل کردند.

وی گفت: بسیج جامعه زنان و بانوان بسیج رسانه هم تصمیم گرفتند به تاسی از این بانوان بزرگوار که الگو‌های ما مسلمانان هستند بستری ایجاد کنند برای ثبت خاطرات و نظرات و تجربیات زنان فرهیخته که در عین محجبه بودن توانستند در رشته‌های مختلف نقش آفرین باشند.

 رنجبر اظهار کرد: این جشنواره در قالب‌های متفاوت از جمله کلیپ، موشن، اینفواگرافی، پادکست، مصاحبه و یادداشت با محور‌های روایتگری زنان و بانوان موفق ایرانی، واقعیت زندگی زن در کشور‌های غربی، روایت پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی، نقش زن در بنیان خانواده و همچنین چالش جمعیت و سبک زندگی ایرانی اسلامی و حیا پوشش زن در سلامت جامعه و به عبارتی نقش پوشش در تحکیم بنیان خانواده برگزار می‌شود.

 مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند در این پنج محور مقالات یا سایر آثار هنری خود را در پیام رسان‌های روبیکا به شماره‌های ۰۹۰۲۲۹۸۳۲۹۲سازمان بسیج رسانه و شماره ۰۹۱۳۲۹۸۲۹۶۹دبیرخانه طنین (حریم رسالت) ارسال کند.

وی تصریح کرد: انشالله با برگزاری خوب و پررنگ این جشنواره بتوانیم نقش و جایگاه و شخصیت زن مسلمان ایرانی و به عبارتی زن تراز انقلاب را نه تنها به ایرانیان بلکه به کل جهان بشناسانیم.

برچسب ها: بسیج رسانه ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار