مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی هفته گذشته ۲۷ میلیون و ۴۰۷ هزار سهام و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی و اوراق اسناد خزانه اسلامی مورد معامله قرار گرفت.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ارزش سهام و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی و اوراق اسناد خزانه اسلامی مورد معامله در تالار منطقه‌ای ارومیه طی هفته گذشته به ۱۲۰ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال رسید.

وی اضافه کرد: از این میزان ۴۳.۵ درصد مربوط به خرید و ۵۶.۵ درصد نیز مربوط به فروش بود.

وی ادامه داد: در طول هفته در تالار ارومیه ۶ کارگزار از هشت ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۲۹ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۴۸ درصد به خود اختصاص داد.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: همچنین در این هفته اوراق صندوق سرمایه‌گذاری لبخند فارابی با بیش از ۱۷.۵ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشته است.

جوادی بیان کرد: شاخص کل بازار بورس با ۳۳ هزار واحد افزایش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۳۴ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۱ هزار و ۲۳۶ واحد رسید.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ و با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.