مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از ورود حدود ۲ میلیون گردشگر و مسافر به این استان طی ۱۰ روز اخیر خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: آمار گردشگران ورودی به استان در ۱۰ روز اخیر با بررسی و انطباق گزارش‌ها و آمار‌های ثبت شده از ناحیه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استخراج شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: طی ۱۰ روز اخیر شهرستان‌های سرعین، اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، نیر و نمین به ترتیب بیشترین ورود گردشگران و مسافران را تجربه کردند و ظرفیت همه مراکز اقامتی استان تکمیل شد.

به گفته او، میزان بازدید از موزه‌های استان اردبیل نسبت به تابستان گذشته ۲ برابر شده و حضور گردشگران خارجی نیز در گردشگاه‌ها و تفرجگاه‌های این استان نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته و این توفیق از تاثیرات برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است.

محمدی ادیب گفت: حضور کم‌رنگ گردشگران و مسافران در شهر‌های شمالی استان اردبیل، ناشی از ضعف زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی نیست بلکه ضعف در تبلیغات و معرفی مناطق گردشگری شمال استان مشهود است.

او افزود: امسال برنامه ایران‌گردی را برای معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری شمال استان اردبیل به شهرستان‌های شمالی استان سوق دادیم و البته از کوثر و شهر‌های دیگر نیز فیلم‌های مستند تهیه شد که در ماه‌های آینده از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد، اما در مجموع حجم تبلیغات و معرفی ظرفیت‌های گردشگرپذیر گرمی، پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز و جعفرآباد باید ارتقا یابد و رسانه‌ها نیز در این راستا بیشتر نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای ایجاد یا توسعه مناطق و زیرساخت‌های گردشگری نیز در جذب و ماندگاری مسافران اهمیت دارد و از ناحیه این اداره کل تلاش می‌کنیم از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای غنای قابلیت‌های گردشگری مناطق مختلف استان استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
چهارمحل محموداباد مازندران
۱۴:۱۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
اونجا هم مثل شمال خونه بدوشان میان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
با سلام جهت معرفی شهرهای شمالی استان به گردشگران ابتدا جاده های شمالی استان را درست کنید تا شاهد اینهمه تصادف نباشیم در ضمن نقاط دیدنی این شهرها را از صدا وسیما پخش کنید تا خود حتی هم استانیها هم از این شهرها و....دیدن بکنن با تشکر