افتخار آفرینی ورزشکاران ایران در میادین جهانی و آسیایی باعث افزایش آشنایی بیشتر مردم جهان و جایگاه ایران در عرصه بین المللی می‌شود.

در تابستان جاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد و کاروان ورزشی المپیکی کشورمان با کسب ۱۲ مدال متشکل از ۳ مدال طلا، ۶ نقره و ۳ برنز در جایگاه ۲۱ قرار گرفت که پس از المپیک پاریس از لحاظ تعداد مدال و جایگاه بهترین عملکرد کاروان ایران محسوب می‌شود.

مراسم اختتامیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز دیشب برگزار شد و در نهایت کاروان ورزشی پارالمپیک با کسب ٢۵ مدال متشکل از  ۸ طلا، ۱۰ نقره و ۷ برنز با ایستادن در جایگاه چهاردهم جدول رده‌بندی به کار خود پایان داد.

در حین برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک نیز مسابقات دیگر رشته‌های نیز برگزار شد و ورزشکاران کشورمان در این مسابقات نیز عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشتند.

در بیست‌و‌دومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا تیم‌های ملی امید دختران و پسران ایران در مانیل فیلیپین با کسب ۶ طلا، یک نقره و چهار برنز، عنوان ارزشمند قهرمانی در قاره کهن را به ارمغان آوردند.

در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در اسپانیا ملی پوشان کشورمان با کسب ۴ طلا، یک نقره و یک برنز  عنوان قهرمانی را به دست آوردند. در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان، شاگردان غلام محمدی با سه طلا، یک نقره و سه برنز پس از آمریکا نایب قهرمان شدند.

در مسابقات جهانی سپک تاکرا  در بخش ۴ نفره در رده دویژن A ١٠ تیم برای کسب عنوان قهرمانی در دو گروه به رقابت پرداختند که در نهایت تیم ملی سپک تاکرا ایران در یک بازی برتر موفق شد در فینال با نتیجه دو بر صفر از سد چین تایپه بگذرد و به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

این افتخارات ورزشی در ۲ ماه اخیر باعث شد تا پرچم کشورمان بار‌ها در میادین جهانی و آسیایی به اهتزاز دربیاید تا نام ایران در عرصه بین المللی بدرخشد و این موضوع نشان می‌دهد که اختصاص بودجه به ورزش قهرمانی علاوه بر اینکه هزینه محسوب نمی‌شود سرمایه گذاری برای نام یک کشور نیز محسوب می‌شود. چرا که این افتخار آفرینی‌های ورزشکاران کشورمان باعث آشنایی هرچه بیشتر مردم جهان با کشورمان می‌شود و این موضوع حتی می‌تواند زمینه ساز جذب گردشگر نیز شود.  

امروزه بسیاری از هرکشور‌ها با سرمایه گذاری در بخش ورزشی نیز سعی می‌کنند قدرت خودشان  را به جهانیان نشان دهند که نمونه بارز آن رقابت‌ چین با آمریکا است که در بازی‌های المپیک و پارالمپیک در کسب مدال رقابت تناتنگی با یکدیگر دارند.

با آغاز به کار دولت چهاردهم و انتخاب احمد دنیامالی به عنوان وزیر ورزش و جوانان که سابقه ریاست فدراسیون قایقرانی و عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی قایقرانی به عنوان نماینده آسیا را نیز دارد انتظار می‌رود نگاه ویژه تری به ورزش قهرمانی و همچنین ورزش همگانی کشور شود.

چند روز پیش دنیامالی گفته بود: عاشق تحول و رقابت هستم و دوست دارم کشورم اول باشد. این قول را می‌دهم اگر خدا عمری بدهد در المپیک لس آنجلس با استفاده از همه ظرفیت‌ها باید در تاریخ المپیک‌ها در همه رشته‌ها بدرخشیم. ما روز سیزدهم بود که مدال نگرفته بودیم و همه منتظر کشتی و تکواندو بودیم این یعنی آسیب‌پذیری و اصلا خوب نیست. باید رشته‌های دیگر را وارد مدال‌آوری المپیک کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار