روزنامه انگلیسی نشنال اینترست گزارش داد شکست حمله اوکراین در کورسک می‌تواند صبر اوکراینی‌ها را در برابر زلنسکی به پایان برساند.

رابرت انگلیش، تحلیلگر سابق پنتاگون در مقاله‌ای برای روزنامه انگلیسی نشنال اینترست نوشت که شکست حمله اوکراین در کورسک می‌تواند صبر اوکراینی‌ها را در برابر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور به پایان برساند.

براساس گزارش آر تی، او افزود: در واقع بسیاری از اوکراینی‌ها بر این باورند که زلنسکی در دو مأموریت اصلی قبلی شکست خورده است، زیرا نیرو‌های ضعیف اوکراین شهر‌های بزرگ را در دونتسک از دست می‌دهند و این ممکن است ضربه نهایی برای زلنسکی باشد. 

به گفته این تحلیلگر پنتاگون، اوکراینی‌ها رئیس جمهور اوکراین و نخبگان اطراف او را مسئول مشکلات کنونی در این کشور می‌دانند. انگلیش در پایان تاکید کرد: در برخی مواقع تغییرات و استعفای کابینه برای فرار از مسئولیت کافی نخواهد بود.

پیش از این زلنسکی اعتراف کرده بود که حمله نیرو‌های اوکراینی به منطقه کورسک در کاهش فشار بر روی نیروهای اوکراین در دونباس موفق نبوده و به ادامه مشکلات در مسیر‌های کراسنوآرمیسک و دزرژینسک اشاره کرده بود.

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز گزارش داد که نیرو‌های مسلح اوکراین با فروپاشی دفاعی خود در کراسنوآرمیسک در پس زمینه ماجراجویی در منطقه کورسک روبرو هستند که روسیه را به یک پیروزی بزرگ نزدیکتر می‌کند. 

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که تلفات نیرو‌های اوکراینی در محور کورسک طی ۲۴ ساعت گذشته به حدود ۵۱۰ سرباز رسیده است و تلفات روز گذشته ۲۸۰ سرباز بوده است.

مجموع تلفات نیرو‌های اوکراینی در محور کورسک از ابتدای درگیری شامل بیش از ۱۱۲۲۰ سرباز، ۸۷ دستگاه تانک، ۴۲ خودروی جنگی پیاده نظام و ۷۴ نفربر زرهی و سلاح و سایر تجهیزات نظامی بوده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار