معاون نوسازی تهران گفت: ۳۰۰ فقره تسهیلات برای نوسازی واحد‌های مسکونی در محلات مختلف استان تهران طی یک سال گذشته پرداخت شده است.

 هدایت، مدیرعامل نوسازی تهران در شبکه پنج سیما با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر در تهران نوسازی بافت‌های فرسوده در محلات مختلف بوده است گفت: شهرداری تهران با همکاری بازآفرینی شهری اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده در محلات مختلف تهران کرده اند.

وی ادامه داد:  سازمان نوسازی تهران اقدام به ایجاد یک قرارگاه مسکن در استان تهران کرده اند که هدف از آن مانع زدایی برای تولید مسکن است که اقدام به تهیه و تصویب بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده کرده اند.

هدایت اظهار کرد:  با تشکیل این  قرارگاه تمامی اراضی مستعد با رویکرد و محدوده‌های مختلف شناسایی شده و تاکنون با مجموعه‌های مختلف  قرارداد‌های مختلف را امضا کرده ایم و  تفاهم نامه ۵۳۲ هزار واحدی را  با بخش‌های مختلف امضا کرده ایم.

وی اظهار کرد: تفاهم نامه ۵۳۲ هزار واحدی برای نوسازی  منعقد شده و در این زمینه هم یک کارگروهی مجدد تشکیل شده  و ۲۸۷ هزار واحد از این تفاهم نامه‌ها به مرحله اجرایی رسیده است.  

هدایت تاکید کرد: تمامی ۲۸۷ هزار واحد هم مراحل کمیسیون ماده ۵ را گذرانده اند و در سه ماه پیش هم ۲۰۰ هزار واحد با حضور معاون اول رئیس جمهور  کلنگ زنی شده که در حال حاضر این واحد‌ها در مرحله تهیه نقشه و گودبرداری و صدور پروانه است.

او بیان کرد:از ابتدا هدف ما تسهیل گری برای ساخت و نوسازی واحد‌های مسکونی بوده که با همکاری بخش خصوصی اجرا و ساخته می‌شوند.

مدیرعامل سازمان نوسازی گفت: حدود ۲۰۰ هزارواحد سه ماه پیش کلنگ زنی شد که این واحد‌ها در مراحل مختلف گود برداری  وصدور پروانه  ساختمانی هستند گفت: همچنین ۲۸۷ هزار واحدی که در سال گذشته آغاز شده در مراحل مختلف از جمله گودبرداری، اسکلت و فنداسیون و حتی نازک کاری قرار دارد که به زودی ۵۰ هزار واحد  از این تعداد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی در خصوص تسهیلات در بافت‌های فرسوده هم گفت:شهرداری در  محدوده بافت‌ها هیچ عوارض دریافت نمیکند و در سال گذشته  هم تنها ۳۰۰ فقره در  این محدوده پرداخت شده بود امیدواریم این ضرروت توسط بانک‌های عامل دیده شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، نوسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار