معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کوچ و شروع به حرکت زنبورداران به سمت استان بوشهر خبر داد.

ابوتراب نکیسا دوشنبه ۱۹ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرساله از اواسط شهریورماه، زنبورداران از تمام نقاط کشور به قصد تولید و برداشت عسل کُنار وارد مناطق کُنارخیز استان می شوند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهررتبه اول را به خود اختصاص داده است افزود: کیفیت بالا، عطر و طعم منحصربفرد، خواص دارویی، باعث بازارپسندی بالای آن در داخل وخارج کشورشده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوشهر تصریح کرد: استان بوشهربا داشتن بیش از ۵۰هزار هکتار درخت کُنار و تولید بیش از۲۰۰۰ تُن عسل این درخت توسط زنبورداران بومی و مهاجر است.

نکیسا با بیان اینکه استان بوشهر قطب اول کشور در زمینه تولید عسل کُنار در کشور است گفت: نشان جغرافیایی عسل کُنار کشور در سال ۱۳۹۸ توسط تشکل های زنبورداری و با همکاری وزارت صمت به ثبت رسید.

وی با تاکید بر اینکه مقصد اول زنبورداران استان بوشهر است اضافه کرد: زنبورداران در مناطق کوهستانی و دشت های شهرستان های دشتستان، تنگستان، دشتی، جم و دیر مستقر می شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوشهر ادامه داد: هرساله بیش از ۲۰۰۰زنبوردار مهاجر در سه مرحله وارد استان می شوند که مرحله اول اواسط شهریورماه، مرحله دوم بعد از اولین بارندگی و مرحله ی سوم همزمان با شروع فصل زمستان است.

نکیسا با بیان اینکه برداشت عسل کُنار در فاصله ی آبان تا اوایل آذرماه صورت می گیرد اضافه کرد: تا کنون بیش از ۵جشنواره منطقه ای  با همکاری اتحادیه ها و تعاونی های زنبورداران استان برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.