یکی از مقامات ارشد حماس نتانیاهو را عامل شکست مذاکرات آتش بس و مرگ اسرای اسرائیلی دانست.

عزت الرشق، یکی از مقامات ارشد حماس امروز دوشنبه هشدار داد که اگر جامعه بین‌الملل بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فشار نیاورد تا شرایط آتش‌بس و تبادل اسرا را که قبلاً بر سر آن توافق شده بود را بپذیرد، اسرای اسرائیلی «روز روشن را نمی‌بینند».

الرشق در ادامه گفت که نتانیاهو و «رژیم نازی او» کسانی هستند که مانع از مذاکرات می‌شوند. وی تاکید کرد که با توجه به شرایط جدید نخست وزیر اسرائیل، روند مذاکرات به «سرخط» بازمی گردد.

پیش از این، نتانیاهو ادعا کرده بود که به تبادل اسرا «کاملا متعهد» است. با این حال، وی تاکید کرد که کریدور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر باید حتی پس از جنگ نیز توسط نیرو‌های اسرائیلی کنترل شود، که دلیل اصلی توقف مذاکرات آتش‌بس شد.

در حالی که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش مذاکرات غیرمستقیم را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این درحالی است که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
اسراییل هرگز صلح نمیکنه چون خواستش نابودیه حماس نیست بلکه تسلط بر نوار غزه و اشغال این منطقه بسیار مهم و می‌دونه که با این کار حزب الله ساکت نمیشه و بعد نوبت به جنوب لبنان و حزب الله میرسه اسراییل در فکر گسترش مرزهاش هست تا با این کار امنیت کشور رو بالا ببره صد تا موشک تو تهران بخوره خسارت فاجعه باره اما صد تا موشک تو روسیه بخوره اونقدر ها به چشم نمیاد حتی اگه خسارتش صد برابر باشه چون هرچقدر وسعت کمتر باشه خسارت بیشتر میشه اسراییل هم به این فکره که با گرفتن غزه جنوب لبنان فلسطین فعلی و حتی بخشی از عراق خاکش رو وسیعتر کنه سابقه هم نشون داده کشوری هست که بلده همزمان در چند جبهه بجنگه و موفق بشه آمریکا و ائتلاف هم پشتش هستن پس مذاکرات مسخره ترین اخباری‌ها که میشه شنید الان حماس کاملا قدرت نظامیش رو از دست داده اما اسراییل میخاد ایدئولوژیه پایه های حماس رو نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
مردم بیچاره..گرفتار سیاست های غلط شده اند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
در مرحله دوم انجام میشه فهمیدن چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
اون اسیر بیچاره چه تقصیری داره؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
اسراییل تمام اسرا را خودش بمب باران کرد
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۸:۰۹ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
من نمیفهمم، رئیستون رو کشتن اونوقت میخواین مذاکره کنین؟!
آخرین اخبار