ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای از کاهش ساعت فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی منطقه سیستان به جز مراکز خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و درمانی در روز سه‌شنبه خبر داد.

 روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، در این اطلاعیه  آمده است: براساس تصمیم مدیریت بحران استانداری، با توجه به صدور هشدار هواشناسی و به دلیل وقوع توفان گرد و خاک و افزایش ریزگردها، فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بانک‌ها و بیمه‌های منطقه سیستان (زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی در روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ماه با ۲ ساعت تعجیل به پایان می‌رسد و کاهش ساعت کاری از طریق دورکاری جبران می‌شود.

براساس این گزارش، کارمندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که دارای سابقه قبلی و تایید شده بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و سخت درمان هستند در شهرستان‌های بیان شده به صورت دورکار فعالیت کاری خود را ادامه می‌دهند و این افراد با هماهنگی مدیر مجموعه مجاز به حضور نیافتن در محل کار هستند.

سرعت توفان در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر بر ساعت امروز زابل را درنوردید.

محسن حیدری  اظهار کرد: گرد و غبار حاصل از توفان شعاع دید افقی را به سه هزار متر در زابل کاهش داد همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۹ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۹۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: تا روز سه‌شنبه در شمال سیستان و بلوچستان باد شدید و گردوخاک و نقاط مستعد توفان گردوخاک تداوم دارد، از چهارشنبه تا اواسط هفته آینده نیز این شرایط با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: روز‌های دوشنبه و سه شنبه در نواحی مرکزی، نوار شرقی و مرز غربی وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار رخ خواهد داد.

وی به شهروندان توصیه کرد؛ از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
دیروز زابل بودم پلاک ماشینم مال شهرستان هست
پمپچی پمپ محمدابادبه کسی که زابلی یلدبودباپلاک بومی۳۰لیترازکارت سوخت جایگاه دادبه من که هرچی التماس کردم بنزین نداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
حرفت کاملادرسته بعضی هاعقده ای هستند
اگه لباست وزبونت باهاشون فرق کنه ادمواذیت میکنند
خداازشون نگذره
آخرین اخبار