عضو شورای سیاستگذاری وزرات آموزش و پرورش گفت: ۱۰۳۶ کودک و نوجوان در جشنواره ریاضیات خلاق از ۲۰ شهریور در مشهد به رقابت خواهند پرداخت.

مسعود زاده در نشست خبری جشنواره کشوری ریاضیات خلاق گفت: جشنواره آی مت به کودکان گروه سنی ۳ تا ۷ سال اختصاص دارد و هدف اصلی آن ایجاد شادی و نشاط در کودکان و ارتقای مهارت‌های اجتماعی و گروهی آنها است.

او افزود: دومین دوره مسابقات جهانی سیمس نیز با اهدافی، چون ترس‌زدایی از درس ریاضیات، مختص گروه سنی ۷ تا۱۳ سال برگزار می‌شود.

عضو شورای سیاستگذاری وزرات آموزش و پرورش ادامه داد: در اولین مرحله بیش از ۳۰ هزار نفر شرکت کردند و پس از طی مراحل استانی، ۱۰۳۶ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

زاده باقری بیان کرد: از مجموع راه یافتگان، بیش از ۷۴۴ نفر از شرکت‌کنندگان زیر ۷ سال هستند و اکثر این کودکان با همراهی والدین و مشایعت مربیان منتخب در جشنواره حضور پیدا خواهند کرد.

او تصریح کرد: در این دوره‌ها برای جلوگیری از اضطراب جدایی در کودکان کم‌سن، تعدادی روانشناس نیز دعوت شده‌اند تا به مسائل احتمالی رسیدگی کنند.

عضو شورای سیاستگذاری وزرات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان دختر و ۴۸ درصد پسر هستند، تاکید کرد: همچنین برنامه‌های جانبی برای والدین در نظر گرفته شده است، از جمله این موارد می‌توان به سخنرانی‌های متخصصان روانشناسی، در زمینه مهارت‌های فرزندپروری اشاره کرد.

زاده باقری اظهار کرد: این جشنواره در واقع صرف آموزشی نیست و هدف اصلی آن از بین بردن ترس کودکان از ریاضی است.

او افزود: روش‌های آموزشی در این دوره‌ها بر پایه بازی و آموزش غیرمستقیم است و کودکان بدون احساس فشار در محیطی شاد و مفرح مفاهیم ریاضی را یاد می‌گیرند.

عضو شورای سیاستگذاری وزرات آموزش و پرورش ادامه داد: هزینه‌های اندکی توسط والدین پرداخت می‌شود که این هزینه صرف تهیه جوایز، پکیج‌های آموزشی و تامین هزینه‌های اجرایی جشنواره می‌شود.

زاده باقری بیان کرد: یکی از اهداف مهم و حائز اهمیت در این جشنواره کمک به کودکان برای تقویت مهارت‌های شناختی و برداشتن موانع خلاقیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.