طی مراسمی و با حضور مسئولان استانی پارک خانواده واقع در (فاز دو) و پارک مهندسین در (فاز یک) شهر صدرا به بهره‌برداری رسید.

روح‌الله شجاعیان در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه فاز نخست پارک خانواده به مساحت ۱۲ هکتار و پارک مهندسین به مساحت ۲.۵ هکتار در شهر جدید صدرا با بیان اینکه هم‌اکنون شهرداری این شهر بالغ بر ۳۰ هکتار فضای سبز را در دست اقدام دارد، گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر صدرا قریب به ۳۰ هکتار پارک و فضای سبز در دست احداث است که به همت شهردار تا سال آینده تقدیم مردم می‌شود.

او اضافه کرد: از لحاظ وسعت، پارک خانواده دومین پارک بزرگ صدرا با ۱۲ هکتار وسعت محسوب می‌شود. پارک بزرگ مقیاس بعدی پارک البرز به وسعت ۹ هکتار در فاز یک و پارک دیگر به مساحت ۶.۳ هکتار در فاز دو این شهر و در جوار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با تصریح بر این نکته که سرانه فضای سبز این شهر به لحاظ کانون جمعیتی پایین است، یادآور شد: واگذاری ارتفاعات صدرا به شهرداری این شهر در دست پیگیری است و مقرر شده در فاز نخست شرکت عمران ۱۰ هکتار از ارتفاعات را واگذار کند، اما روند واگذاری توسط شرکت عمران صدرا به کندی پیش می‌رود.

شجاعیان خواستار پیگیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس برای تسریع در روند الحاق ارتفاعات صدرا به شهرداری این شهر شد.
 
او همچنین با بیان اینکه احداث فاز دوم پارک خانواده به سرعت آغاز خواهد شد، گفت: ۲۸ هکتار فضا در جوار گلزار شهدای این شهر نیز موجود است که در تلاش برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا به اتصال صدرا به آزادراه شیراز-اصفهان هم اشاره و بیان کرد: عملیات اجرایی با کارفرمایی شرکت عمران صدرا توسط پیمانکار در حال انجام است.

شجاعیان همچنین با بیان اینکه مسیر اصلی شهر صدرا در افق چند ساله محور بزرگراه امام خامنه‌ای فعلی (قره‌پیری سابق) پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: اولویت ما در این محور، تملک سه کیلومتری انتهایی مسیر است و تا تعیین تکلیف نشود، نمی‌توانیم پیوست‌های دیگر را اجرایی کنیم.

او اضافه کرد: این محور دو تقاطع دارد، یکی در محور صدرا (بلوار حافظ) و دیگری در بزرگراه شهید محلاتی که به گفته معاون عمرانی شهرداری شیراز، طراحی آن به اتمام رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه برنامه‌ای برای تعریض ورودی صدرا از سمت محور خلیج فارس وجود ندارد، اعلام کرد با به روز شدن اطلاعات جمعیتی شهر صدرا، مترو به این شهر تعلق خواهد گرفت.

شجاعیان اضافه کرد: چند مسیر از جمله دوکوهک، قره‌پیری سابق و محور خلیج فارس برای دسترسی به مترو پیش‌بینی شده که اگر بزرگراه امام خامنه‌ای تعیین تکلیف شود جمعیت شهر صدرا سریع‌تر به ایستگاه صنایع در خط ۳ مترو شیراز خواهد رسید.

او در خصوص چرایی از دستور کار خارج شدن احداث آرامستان صدرا هم گفت: با احداث دو حلقه چاه آب شیرین در فاز یک صدرا، جانمایی فعلی آرامستان این شهر از دستور کار خارج شد و جانمایی جدید در شهرداری صدرا در دستور کار قرار گرفته است.

از مهرماه ماهانه یک پروژه عمرانی در صدرا به بهره‌برداری می‌رسد 

مجتبی پارسایی، شهردار شهر صدرا هم در این مراسم ضمن تقدیر از همراهی اعضای شورای این شهر، ابراز امیدواری دوره فعلی مدیریت شهری به عنوان درخشان‌ترین دوره، در آینده قلمداد شود.

او عنوان کرد: با توجه به زیرساخت‌های شهر صدرا و سرانه پایینی که در فضای سبز وجود داشت، یکی از اولویت‌های مدیریت شهری بر افزایش سرانه فضای سبز شکل گرفت و از طرفی به سمت پتانسیل‌های موجود شهر رفتیم.

شهردار صدرا تصریح کرد: یکی از این قابلیت‌ها پارک خانواده بود که در دستور کار قرار گرفت و با تخصیص بودجه آن در یک سال گذشته عملیات عمرانی آن سرعت گرفت و امروز به بهره‌برداری رسید.

پارسایی خاطرنشان کرد: همچنین همزمان با پارک خانواده، پارک مهندسین در فاز یک شهر به وسعت ۲.۵ هکتار تقدیم شهروندان این شهر شد.

او بودجه عمرانی امسال شهرداری صدرا را نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که در سرفصل‌های فضای سبز، ساختمان اداری، آسفالت معابر، لکه‌گیری خیابان‌ها، دفع آب‌های سطحی، پروژه‌های فرهنگی و ... تقسیم شده است.

شهردار صدرا یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری را تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و یا رها شده ذکر و خاطرنشان کرد: پارک خانواده یکی از این پروژه‌ها بود که بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تاکنون شکل گرفت، همچنین احداث پارک مهندسین، مرکز معاینه فنی و ساختمان اداری در دستور کار قرار گرفت.

پارسایی به شهروندان صدرا این نوید را داد که از مهرماه، ماهانه یک پروژه عمرانی از تجهیز ماشین‌آلات و ناوگان حمل و نقل گرفته تا فضا‌های سبز و پروژه‌های عمرانی به بهره‌برداری برسد.

او به پروژه‌های فرهنگی در دست اقدام هم اشاره و اعلام کرد که نخستین فرهنگسرای شهر صدرا ظرف چند ماه تقدیم مردم می‌شود.

شهردار صدرا ادامه داد: کلنگ پروژه نصب دوربین پایش تصویری سطح شهر صدرا نیز به زودی به زمین زده می‌شود و تا پایان امسال هم به بهره‌برداری می‌رسد.

پارسایی در خاتمه سخنانش یکی از معضلات شهر صدرا را ناایمن بودن ورودی نخست این شهر یا بلوار خلیج فارس ذکر کرد که قبلا شانه نداشت و انحراف وسیله نقلیه موجب سانحه می‌شد و در این خصوص اظهار کرد: این محور در دست ایمن سازی است.

واگذاری ارتفاعات صدرا به شهرداری با همکاری دولت تسریع خواهد شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در بخش پایانی این مراسم، اظهار داشت: با طراحی شهر صدرا و استقرار شرکت عمران، دولت برنامه‌هایی داشت که پس از چند سال شهر را به شهرداری واگذار کند.

محمودرضا رضایی کوچی ادامه داد: اکنون شهر صدرا یک مفهوم ویژه‌ای پیدا کرده و متفاوت از مفهوم اولیه شده است.

او افزود: چند حرکت عمده زیرساختی از جمله استقرار مرکز درمانی منحصربه فرد پیوند اعضا در تراز جهانی در شهر صدرا ایجاد شده است. در دیگر حوزه زیرساخت‌ها چند بزرگراه به این شهر ختم می‌شود که به عنوان مثال؛ اتصال این شهر به آزادراه، صدرا را در آینده با توسعه جدی مواجه خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: در حوزه تاسیسات، آب، برق و ... نیز اقدامات خوبی انجام شده و به عنوان نمونه؛ شرکت آبفای شیراز طرح تکمیلی اجرا کرده است، همچنین خط ۲ آبرسانی به شیراز از سد درودزن از صدرا عبور می‌کند. البته در عین حال صدرا از کمبود خدمات روبنایی از جمله پارک، فضای آموزشی، فرهنگی، بهداشت و درمانی و ... رنج می‌برد که به همت شورا و شهرداری این شهر، بسیاری از این خدمات برطرف خواهد شد.

رضایی همچنین تصریح کرد: در صورت تبدیل ارتفاعات صدرا به فضای سبز جنگلی، واگذاری ارتفاعات به شهرداری با همکاری دولت تسریع خواهد شد.

او ادامه داد: جمعیت فعلی صدرا نزدیک به ۲۰۸ هزار نفر است که در افق اولیه قرار نبود به این میزان جمعیت برسیم، اما در افق طرح جامع جمعیت ۴۰۰ هزار نفری پیش‌بینی شده است، لذا باید متناسب با جمعیت پذیری شهر صدرا، پیوست‌های خدماتی پیش‌بینی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین حمل و نقل عمومی را از دیگر چالش‌های موجود شهر صدرا ذکر کرد و گفت: از بزرگره قره‌پیری، خط اتوبوس‌های تندرو یا مترو راه‌اندازی خواهد شد.

رضایی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه شهرداری باید متناسب با اداره شهر نیرو‌های متخصص، کارآمد، نخبه و فعال در مدیریت شهری بکار بگیرد، عنوان کرد: شهرداری صدرا با کمبود نیرو مواجه است که تلاش خواهد شد ساختار تشکیلاتی مدیریت شهری اصلاح و کمبود نیرو‌ها جبران شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز ۸۶
۲۱:۳۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
واقعا که قدرناشناس هستین،من خودم به عینه شاهد هستم که پلیس روزی چن نفر رو که ظاهرا مواد فروش هستن دستگیر میکنه و تحویل مقامات قضایی میده،یه کم چشمات باز کن و واقعیت رو ببین،پلیس با اون امکانات کمش چقد داره تو این اکو پارک امنیت برقرار میکنه،اگه همین پلیس نبود توی نفهم جرات نداشتی با زن و بچه بیای تو پارک اکو تا ساعت سه بامداد اونجا بهت خوش بگذره.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۴:۴۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
با سلام ..خدا قوت آقای پارسایی..با آرزوی بهترین ها برای شما.
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۶:۳۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
صدرا ?
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
سلام خداقوت ممنون از آنهایی که برنامه دارند وجهت رفاه حال شهروندان عزیز وقدر شناس قدم برمی‌دارند خواهشم این است که جهت امنیت استفاده کنندگان از پارک اقدام فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
ازاقدامات و زحمات مجموعه شهری واقعاً تشکر میکنم خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
واگذاری ارتفاعات صدرا از کارهای واجب است لیکن در ارتفاعات مثل پروژه راه آرین به دانشگاه شیراز در ارتفاعات جاده های یکطرفه ساخته شود و این راه ها از ارتفاعات شیراز صدرا تا سپیدان گسترش دهید. و بزرگترین منبع آب را در ارتفاعات پایان راه بلوار دانش و مولانا قراردهید و آب نما در بلوار ها جلوی تمام بلوار دانش تا فلکه سنگی و مولانا تا بلوار جانبازان و ووو مثل شهر چنار شیرجان زیبایی شهر صدرا دو صد چندان خواهد شد. حسین خواجویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
سلام جناب شهردارپارسایی من شهروند صدرا هستم در دوره درخشان شما که صحبتش رو میکنید امسال پاسارگاد از خرداد تمام شبها تا آخر مرداد ماه ما آب نداشتیم روزی ۲۲ ساعت .....فقط دوره شما اینقدر درخشان بوده ...حمل و نقل به داخل شهر هم که سخت هست...اکو پارک هم منبع فساد ومعتادها شده .‌‌‌...
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۲:۴۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
یارو گند زده تو صدرا با اون مسکن مهر و مسکن ملی و .... تمام فضای سبز اونجا رو کرده مسکن ملی . باید دارش زد کسی که اینطوری فضای سبز شهر رو به گند میکشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
ورودی آب شیراز راز روی صدرا می‌گذرد، وبازدید آپارتمان در صدرا وارتباطات کارشناسی شده،حدود پنچ میلیون در شیراز زندگی می‌کنند ودر ضمن صدرا منطقه زلزه خیز شده وابهای فاضلابی وارد بستر آب‌های سالم میگردد،واصل شهر شیراز در خطر است .باید چه کرد.کارشناسی کنید .لطفا کارشناس صحبت کند که نقشه زیر زمین صدرا را می‌داند.
آخرین اخبار