رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از کاهش ۱۷.۵ درصدی سرقت در استان خبر داد.

سرهنگ صادقی رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ۲۶ دستگاه در کشور در حوزه سرقت مسئولیت دارند و پلیس نقش ویژه‌ای در این حوزه دارد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۴ هزار و ۹۱ فقره سرقت در استان رخ داده است افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴ هزار و ۹۶۲ فقره بوده، ۱۷.۵ درصد کاهش دارد.

سرهنگ صادقی اظهار کرد: در تمام شهرستان‌ها کاهش سرقت را شاهد هستیم و ۰.۶ درصد از سرقت‌های کل کشور در خراسان جنوبی رخ می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه در کشف سرقت‌ها رتبه برتر را داریم، بیان کرد: ۶۱ درصد سرقت‌ها در شهرستان بیرجند رخ می‌دهد و طبس و قاین نیز پس از بیرجند بیشترین سرقت‌ها را دارند.

او با اشاره به اینکه سرقت قطعات خودرو بیشترین فراوانی سرقت را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بیش از ۷۵ درصد سرقت‌ها مربوط به خودرو، سایر و اماکن خصوصی است که می‌طلبد صاحبان خودروها، نسبت به ایمن سازی خودرو‌ها اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ صادقی عنوان کرد: از ابتدای امسال حدود هزار و ۲۰۰ سارق در خراسان جنوبی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند و محکومیت آن‌ها با دستگاه قضایی است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به توان پلیس، گشت‌ها در سطح استان فعال هستند و پلیس در خصوص سرقت بسیار دغدغه‌مند است.

او گفت: پارسال جزو ۴ استان برتر در کشف سرقت بوده ایم و امسال نیز با دغدغه در این حوزه فعال هستیم.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه در ایام پایانی تابستان، هم استانی‌ها به سفر می‌روند، گفت: هم استانی‌ها حتما از دزدگیر استفاده کرده، خودروی خود را در مسیر و در استراحتگاه‌ها به صورت روشن ترک نکنند و در اقامتگاه‌های رسمی استراحت کنند.

برچسب ها: پلیس آگاهی ، کشف سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.