عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: نظر مدیریت شهری و شهرداری قم این است که بافت‌های تاریخی احیاء شوند تا مورد استفاده مردم شهر و نیز بازدید گردشگران قرار بگیرد.

به نقل از شهرداری قم،سید مجتبی سبحانی ثابت در مشترک با مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از محور تاریخی‌گردشگری بازار کهنه و در ادامه آن میدان کهنه و سرای ملا حسین اظهار کرد: در سال‌های اخیر با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و شهرداری قم به این محور رسیدگی شده و برای مرمت و سامان‌دهی آن کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به انجام مرمت و سامان‌دهی در بازار کهنه افزود: نورپردازی آن با هماهنگی با شهرداری قم انجام خواهد شد تا شاهد حضور پررنگ گردشگر و مسافر در این محور تاریخی‌گردشگری که بیانگر قدمت شهر قم است، باشیم. این عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین به اجرای مرمت و سامان‌دهی سرای ملا حسین اشاره و بیان کرد: احیای این محور تاریخی‌گردشگری، یک فرصت است که شهروندان و گردشگران از اماکن مختلف تاریخی این منطقه بازدید کنند.

سبحانی تأکید کرد: لازم است که در کنار احیاء، مرمت و سامان‌دهی بافت‌های تاریخی مراقبت کنیم که کسب‌وکار مغازه‌داران دچار صدمه نشود. وی ادامه داد: همچنین نیاز است که کاسبان و اهالی این محلات در احیاء و مرمت کمک و همکاری کنند؛ چرا که احیای بافت‌های تاریخی موجب رونق اقتصادی این مناطق می‌شود و توسعه اقتصادی شهر را به همراه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
کاش روح قدیمی بازار کهنه درجان ان حلول کند نه ظاهرسازی بازارکهنه بازارکنه ۵۰سال پیش هرعابرمرده رازنده میکردبه روح وجان انسان طراوت وتازگی میبخشید لطفا باز ار کهنه رااحیاکنید مثل قبل
آخرین اخبار