فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال، آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع این استان به میزان ۳۳۱ درصد افزایش یافت.

سرهنگ صادق محمدی اظهار کرد: طی شش ماهه گذشته، ۸۱ فقره پرونده قضایی در زمینه کشفیات چوب به مراجع قضایی تحویل داده شد که نسبت به پارسال ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه قاچاق چوب در سال گذشته ۱۱ تن و ۸۰۰ کیلوگرم بوده است، افزود: در این مدت قاچاق چوب به ۱۴ تن و ۵۳۵ کیلوگرم رسیده که ۲۳.۲ درصد افزایش در وزن قاچاق چوب را نشان می‌دهد.

سرهنگ محمدی در خصوص کشفیات زغال قاچاق گفت: سال گذشته یک هزار و ۹۹۹ کیلوگرم زغال قاچاق کشف شده که امسال به دو هزار و ۵۱۵ کیلو رسیده و افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: در نیمه نخست امسال، ۱۱۶ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۵ فقره بوده، ۳۳۱ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۸۹ هکتار از مساحت جنگل‌ها و مراتع در حریق سوخت و امسال با ۵۵۰ درصد افزایش به ۱۴۶ هکتار رسیده است.

وی در خصوص سایر محصولات فرعی مانند کرفس، گلپر و موسیر، گفت: سال گذشته ۴۷۷۳ کیلوگرم گیاهان دارویی قاچاق کشف شده و امسال به شش هزار و ۲۲۹.۵ رسیده که رشد ۳۰ درصدی داشته است.

سرهنگ محمدی ادامه داد: در این مدت ۱۰۲۸ فقره پرونده تشکیل شده که نسبت به سال گذشته که ۸۹۰ فقره بوده، پرونده‌های تشکیل شده ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار