تلاش برای مولدسازی روستا‌ها در مازندران در حال انجام است.

مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه اقتصاد روستا با حضور نوری استاندار، گفت: مولد بودن روستا‌ها حائز اهمیت است و در این راستا تسهیل در اعطای مجوز‌ها بدون آسیب کاربری در دستور کار قرار گرفته و تعاونی‌های روستایی نیز پای‌کار هستند.

او با اشاره به اینکه روستا‌ها در حال از دست دادن مولد بودن هستند، افزود: خرید محصولات تولیدی کشاورزان و ایجاد زنجیره متناسب تا رسیدن به بازار و در نهایت صادرات در این مسیر بسیار حائز اهمیت است. همچنین بخشی از اقتصاد روستا مانند نوغان داری و زنبور داری کمرنگ شده که باید با کمک زنجیره مناسب اقتصادی از خانه تا بازار برای روستاییان به درآمدزایی و ایجاد انگیزه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه وجود تعاونی روستایی در روستا به چرخه محصولات کمک می‌کند گفت: روستا‌ها باید توانمندی‌های خود را ببیند و تک محصولی کردن آن اشتباه است.
مومنی افزود: تمامی طرح‌های مولد سازی باید با پیوست زنجیره اقتصادی انجام شود و نکته مهم در این پروژ‌ها رعایت حفظ کاربری اراضی است.

او گفت: درنهایت نکته مهم در طراحی و اجرای فعالیت‌های مولد سازی در روستا، توجه به زیست بوم و جغرافیای هر روستا می‌باشد.

مومنی افزود: تلاش کردیم مجوز‌های لازم برای طرح‌های مولد سازی در روستا‌ها با رعایت قوانین، دقت و سرعت انجام شود، به عنوان نمونه پروژه‌های پایلوت گلخانه‌ها پس دریافت مجوز‌های لازم از بهره وری نیازی به روند دیگری نداشته باشند، اما اقدامات متناسب با اقتصاد واقعی آن انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار