شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام و تصویر از مشکلات مسیل میان رود در حوالی خیابان صادقیه شهر تهران سخن گفت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

مسیل میان رود واقع در ضلع جنوبی فلکه دوم صادقیه واقع در منطقه ۵ شهر تهران و ضلع شمالی خیابان باقری دغدغه شهروند خبرنگار ما شد. با توجه به اینکه این مسیل برای جلوگیری از طغیان کانال‌های آب واقع شده است؛ بنابراین پاکسازی و لایروبی این مسیر ضروری به نظر می‌رسد. اما مدتی است این مسیل محلی برای حمل زباله های شناور تبدیل شده است که علاوه بر برهم ریختگی نمای این منطقه بلکه بوی نامطبوع حاصل از آن شهروندان را آزار می دهد.

در ادامه شهروند خبرنگار ما به شرح ماجرا به طور کامل پرداخته است که می توانید مشاهده کنید.

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام و احترام میان رودی در ضلع جنوبی فلکه دوم صادقیه محدوده ناحیه ۵ منطقه ۵ تهران و ضلع شمالی خیابان باقری شرقی واقع شده است. این میان رود در انتهای دهه 30 برای جلوگیری از طغیان کانال های تهران طراحی و احداث گردیده است. بنابراین فصل تابستان فرصتی مناسب  جهت ایمن سازی، رفع آلودگی‌ها و به ویژه لایروبی، نصب نرده و تدابیر پیشگیرانه درمسیل میان رود  است.

این کانال یکی از حیاتی‌ترین مسیل‌های سیل برگردان غرب تهران محسوب می‌شود و حدود 9 کیلومتر طول دارد. با توجه به اینکه این مسیل به صورت کلی سرریز روان آب‌های حاصل از حوضچه‌های آبریز درون‌شهری و برون‌شهری مانند فرحزاد، درکه باکری، حصارک تپه نیزار و شاهین را جمع‌آوری و به رودخانه کن منتقل می‌کند. در سال‌های گذشته این مسیل، متأسفانه سابقه طغیان و ورود آب به فضا‌های عمومی، مانند ایستگاه متروی صادقیه و پایانه تاکسی را داشته است.

مسیل میان رود، همجوار با صنوف و بافت‌های مسکونی و در جنوب فلکه دوم صادقیه (ضلع شمالی باقری شرقی) می‌تواند در آینده مخاطره آمیز باشد باتوجه به اهمیت و حساسیت موضوع این پدیده، مستقیما با سلامت و ایمنی شهروندان، ارتباط تنگاتنگ دارد؛ درحال حاضر میان رود به دلیل نزدیکی به شریان‌های پرتردد شهری (فلکه دوم صادقیه) با خود زباله‌های شناور را حمل می‌کند که باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود و موجب هجمه حشرات ریز، تمامی اهالی رهگذران وکسبه را به شدت آزار می‌دهد.

خواهش میکنم به این موضوع تا قبل از فصل های بارشی پاییز و زمستان و همچنین بهار رسیدگی کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران


بیشتر بخوانید:

مسیل رودبار در خیابان میرداماد لایروبی شد + فیلم


مشکلات مسیل میان رود

لایروبی نشدن مسیل میانرود

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار