مالکان آسانسور و مدیران ساختمان در صورت عدم نگهداری مستمر و عدم بازرسی ادواری سالانه آسانسور، مسئولیت مستقیم سوانح احتمالی را بر عهده خواهند داشت.

امروزه با گسترش روز افزون جمعیت شاهد بنای ساختمان‌ها و آپارتمان‌های چند طبقه هستیم و به همین دلیل وجود آسانسور در این ساختمان‌ها تبدیل به الزام شده است.

در صورت عدم نگهداری مستمر و عدم بازرسی ادواری سالانه، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است به همین دلیل ضرورت دارد تمامی مالکان و مدیران ساختمان‌ها ضمن توجه به اخذ تأییدیه اولیه نسبت به پیگیری اخذ تأییدیه ایمنی ادواری آسانسور اقدام کنند.

از سال ۱۳۸۳ استانداردسازی آسانسور الزامی شد و به موجب این استاندارد و قوانین ساختمان، مالکان موظف هستند برای همه آسانسور‌ها گواهی استاندارد آسانسور اخذ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتض خلیلی
۰۰:۲۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
متاسفانه بیشتر اسانسور ها دارای برق اضطرای نیستن که بنهگام قطع برق دریک طبقه توقف کند واین سیستم باید جزء ضروت باشه که نیست ودر چنین مواقع اگر کسی در ساختمان نباشه شخصی که در اسانسور گیر کرده موبایل همراه نداره تارسیدن شخصی برای نجات تکلیف چیه خوب این مورد رو جزء استاندارد قرار بدن ممنون
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۰:۴۳ ۲۳ شهريور ۱۴۰۳
متأسفانه بازرسی ها، نمادین هست و واقعی نیست. نه بازرس ها اطلاعات کافی از هر نوع آسانسور دارند و نه اینکه به توجه شان را خرج نکات اصلی می‌کنند.
اگر نگوییم که بازرس ها با این روش، دنبال کسب رضایت به طریق غیر صحيح هستند، تاکید می کنیم اگر به فرعیات گیر بیجا ندهند، خانواده ها از بازرسی های موثر استقبال خواهند کرد، همانطور که بسیاری از مردم نسبت به اصل معاینه فنی خودروها برای اطلاع و رفع معایب موجود علاقه مند هستند.