دبیری در بازدید از قطعه ۶ آزادراه تبریز – ارومیه با بیان اینکه این طرح با مشارکت ۶۰ درصدی بخش خصوصی و ۴۰ درصدی دولت اجرا میشود گفت: پیمانکار در اجرای طرح به تعهدات خود عمل کرده است و دولت هم تلاش میکند به تعهدات خود عمل کند.
وی میزان پیشرفت این طرح آزادراهی را خوب ارزیابی و اضافه کرد: این قطعه به طول ۳۲ کیلومتر حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور بهره برداری از این قطعه را موجب کاهش ترافیک و تصادفات درون شهری تبریز و تسهیل حمل و نقل جادهای دانست.
ابتدای قطعه ششم آزادراه ارومیه – تبریز از تقاطع دیزل آباد در انتهای کمربندی غربی تبریز و انتهای آن پس از تقاطع با آزادراه تبریز – زنجان و سه راهی اهر به جاده قدیم تبریز – زنجان در منطقه باسمنج منتهی میشود.
قطعه ششم آزادراه ارومیه – تبریز به عنوان کمربندی جنوب تبریز عمل خواهد کرد و اتصال دهنده آزادراههای تبریز – زنجان، تبریز – بازرگان و تبریز – ارومیه خواهد بود.
به گفته مجریان این طرح، برای تکمیل این قطعه ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
آزادراه تبریز - ارومیه دارای ۶ خط و عرض ۳۲ متر با هدف ایجاد مسیری مناسب بین شهر تبریز مرکز آذربایجان شرقی و ارومیه مرکز آذربایجان غربی در ادامه ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان در ۶ قطعه طراحی شده است.