نشست سه جانبه جنبش حماس، جبهه آزادی‌بخش عرب و جبهه آزادی‌بخش فلسطین بر حق مردم فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری به هر وسیله تاکید کرد.

حماس امروز جمعه اعلام کرد که نشستی سه جانبه با جبهه آزادی‌بخش عرب و جبهه آزادیبخش فلسطین در نوار غزه برگزار کرده است. 

براساس گزارش المیادین، این جنبش در بیانیه‌ای تأکید کرد که حق مردم فلسطین برای مقاومت در برابر اشغالگری به هر وسیله‌ای حق مشروعی است که قابل مناقشه یا به خطر انداختن نیست. 

این سه گروه همچنین تاکید کردند که مردم در کنار نیرو‌های ملی خود، کسانی هستند که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که فردای جنگ چگونه باشد. این گروه‌ها همچنین بر لزوم کار فوری برای اجرای توافق‌نامه اجماع ملی در پکن و توافق‌های قبلی و لزوم بازگرداندن اعتبار سازمان آزادیبخش فلسطین و اصلاح آن برای تبدیل شدن به خانه فلسطینی که کل ملت را گرد هم می‌آورد، تاکید کردند. 

دیروز یک منبع برجسته در مقاومت فلسطین به المیادین گفت که رایزنی‌های گسترده‌ای بین جناح‌های فلسطینی در خصوص تشکیل دولت اجماع ملی بر اساس نتایج کنفرانس پکن صورت گرفته است. این منبع خصوصی به المیادین توضیح داد که در صورت عدم امکان تشکیل دولت، کمیته ویژه‌ای برای مدیریت نوار غزه در چارچوب اجماع ملی تشکیل می‌شود.

در ژوئیه گذشته، جناح‌های فلسطینی در مراسم پایانی گفتگوی آشتی بین جناح‌ها که در پکن برگزار شد، «اعلامیه پکن» را برای پایان دادن به تقسیم، تشکیل دولت آشتی ملی و تقویت وحدت ملی فلسطین امضا کردند.

در این بیانیه که در پایان این نشست با حضور ۱۴ جناح فلسطینی صادر شد، بر ضرورت دستیابی به وحدت ملی فراگیر که شامل همه نیرو‌ها در چارچوب سازمان آزادی بخش فلسطین باشد و تشکیل دولت موقت اجماع ملی تاکید شد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار