سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مسجدسلیمان از پایان بخش اول و آغاز بخش دوم سامان‌دهی و مرمت قبرستان ارامنه این شهرستان خبر داد.

ایوب سلطانی سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مسجدسلیمان گفت: بخش اول عملیات مرمت و ساماندهی قبرستان ارامنه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت نفت انجام شد.

او با اشاره به تداوم اقدامات مرمتی در قبرستان ارامنه، افزود: فاز دوم مرمت و ساماندهی قبرستان ارامنه با دریافت اعتبار تکمیلی تخصیص یافته از جانب شرکت نفت آغاز خواهد شد تا نسبت به مرمت قسمت‌های دیگر این قبرستان تاریخی اقدام شود.

آقای سلطانی با بیان این‌که قبرستان ارامنه مسجدسلیمان روایتگر بخش مهمی از تاریخ صنعتی کشور است، یادآور شد: این قبرستان تاریخی در اثر سال‌ها بی‌توجهی دچار نابسامانی‌ها و تعرضاتی شده بود که در شان کسانی که با عنوان اقلیت ارامنه در مسجدسلیمان مشغول فعالیت بودند و خدمات درخور توجه‌ای برای مسجدسلیمان انجام دادند نبود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مسجدسلیمان با بیان این‌که قبرستان ارامنه سال‌های بسیاری به حال خود رها شده بود و وضعیت مناسبی نداشت ادامه داد: با توجه به وضعیت نامناسب این قبرستان تاریخی و با هدف حفاظت و ساماندهی اضطراری اداره میراث فرهنگی مسجدسلیمان برای دریافت اعتبار مرمتی از شرکت نفت پیگیری‌های لازم را انجام داد.

سلطانی در خصوص اقدامات صورت گرفته در فاز اول مرمتی قبرستان ارامنه نیز توضیح داد: بخشی از سنگ‌های قبرستان که در سال‌ها بی‌توجهی زیر خاک مدفون شده بودند با عملیات نجات‌بخشی اضطراری ساماندهی شدند و پس از آن نیز جدول‌گذاری، محوطه‌سازی و مرمت کامل دیوارهای پیرامونی و حصار قبرستان ارامنه تکمیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.