کارشناس بی بی سی فارسی در بررسی علل اختلافات شدید گروه‌های سیاسی عنوان کرد که این گروه‌ها خطرات یکدیگر را حس کرده و آنرا مهمتر از براندازی جمهوری اسلامی می‌دانند.

ضدانقلاب آنچنان دچار دودستگی و اختلاف شده که حتی بی بی سی فارسی نیز برای بررسی این موضوع نشست کارشناسی برگزار کرده است.  طی همین نشست «حسین باستانی» کارشناس این رسانه انگلیسی با بیان اینکه بررسی و جمع بندی نسبت به اختلافات اردوگاه ضدانقلاب داشته است، گفت: «اپوزیسیون از کار سخت که مقابله و براندزای بود به یک کار آسان که مقابله با همدیگر بود حرکت کرد و کار به جایی رسید که توجیهات نظری هم ایجاد شد؛ به طور مثال خطر بخش‌های از اپوزیسیون بسیار بالاست (سازمان منافقین و تجزیه‌طلبان کومله) بنابراین گفته شد که تمرکز بر اختلافات و خطر‌های داخلی اپوزیسیون از مقابله با حکومت ایران مهمتر است.»

وی مطرح کرد که تا ابد این اختلافات می‌تواند ادامه یابد و بخش‌های مختلف ضدانقلاب در مقابل هم ایستاده و با ضربه زدن به یکدیگر احساس پیروزی از نوع تبلیغاتی داشته باشند در حالی که اتفاق خاصی برای حکومت نمی‌افتد و هیچ ضربه‌ای نیز از این موضوع نمی‌خورد.

باستانی افزود: «همه بخش‌های اپوزیسیون می‌توانند این احساس پیروزی تبلیغاتی را در قبال هم داشته باشند و یکدیگر را از اعتبار ساقط کنند، اما چیزی که در انتهای این موضوع می‌ماند اپوزیسیونی است که کلیت آن از اعتبار ساقط شده و نمی‌تواند نقشی را در مقابل حکومت داشته باشد.»

باستانی، اما با اشاره به اینکه نمی‌توان از گذشته گروه‌های ضدانقلابی نیز صرف نظر کرد گفت: «بحث از نظر‌ها در این حوزه خارج شده و به سمت بی‌حیثیت‌سازی کل اپوزیسیون حرکت می‌کند.»

سخنان کارشناس ارشد بی بی سی فارسی دارای کلیدواژه‌های قابل تاملی است. اختلاف، گذشته، خطر گروه‌های سیاسی، بی‌اعتباری، بی‌حثیتی و ... این موارد به خوبی از معادلات اردوگاه ضدانقلاب حکایت دارد. 

درواقع ضدانقلاب از گروه‌های خطرناکی تشکیل شده‌اند که وقتی در قالب یک منشور به طور دستوری قرار شد به هم نزدیک شوند خطر نظرات و تفکرات یکدیگر را به خوبی حس کردند و از زمان تشکیل همان منشور این اختلافات گسترده در اردوگاه معاندین شکل گرفت.

شورای همبستگی

در حقیقت همان منشور همبستگی سبب‌ساز برخورد نزدیک این گروه‌ها با یکدیگر و شناخت هر چه بیشتر از هم شد که همین موضوع موجب شد که آنها نسبت به خطرات گروه‌های مختلف معاند بیشتر آگاه شوند. گروه‌هایی که به دنبال تجزیه ایران بودند و گذشته تروریستی دارند و ... در منشور همبستگی یکجا جمع شدند. 

نکته حائز اهمیت این است که همه این گروه‌های سیاسی که حالا در اردوگاه ضدانقلاب گرد هم جمع شده‌اند در دوره‌های مختلف تاریخی از فضای سیاسی کشورمان پالایش شده و دور ریخته شده‌اند. 

درواقع اپوزیسیون به زباله‌دان سیاسی نظرات خطرناک و تفکرات فاسد شده تبدیل شده است که کارشناس بی بی سی فارسی نیز نمی‌تواند آنرا کتمان کند. اگر این تفکرات مثبت بود در فضای سیاسی داخلی ایران باید می‌ماند و حتی به بالندگی می‌رسید.

فضای اپوزیسیون در حال حاضر پر از اختلافات مختلف است. نحله‌های فکری فمنیستی، تجزیه طلبانه، سلطنت طلبی، فرقه گرایی و تروریستی و ... همه و همه ساختار اردوگاه ضدانقلاب را تشکیل داده‌اند که گام‌های گسترده‌ای علیه مردم و ایران برداشته اند و حتی در جنگ صدام حسین و حزب بعث عراق علیه ایران شرکت داشته‌اند.

 با این حال این گروه‌ها با نزدیک شدن به هم سیاهی یکدیگر را بیش از پیش دیدند و سعی دارند از همین عوامل خود را مبرا سازند. درواقع همبستگی و یکپارچگی این گروه‌ها نه تنها باعث هم افزایی آنان و گرایش مردم ایران نمی‎شود بلکه مجموعه و کلکسیونی از پستی‌ها و خیانت‌ها را می‌سازد که قطعا جامعه ایران این موارد را پس خواهد زد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
چون دولت های اروپایی و آمریکا با دولت ایران مماشات می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۲:۵۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
برای انکه در بین انان کسی که سرش به تنش بی ارزد وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
اینها را ول کن افغانی بیرون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
این یک مشت متوهم بی خاصیتی که اسم خود را اپوزیسیون گذاشته‌اند بدانند در روی دیوار در حال فروریزی یادگاری می نویسند و مواظب باشند در حال نوشتن یادگاری دیوار بر سرشان خراب نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
حاصل وطن فروشی جز فروپاشی از درون چیز دیگری نیست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۵۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
با سلام،
براندازی جمهوری اسلامی= جنگ با خدا
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۷:۱۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
این دخترک مصی را می گویم گروه خونش به این حرف ها نمی خورد یک زرنگ بچه که دست زلیخا و زنان مصر باستان را از پشت بسته شما شیطان راهم ضربدر ان بکنید ان وقت چه شود او امروزه توانسته از این راه به ثروتی افسانه ای که هرگز خوابش را هم نمی دید دست یابد و ان را صرف خوشگذرانی کندنوش جانشان
Germany
Mohieddin
۱۷:۰۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
دوستان توجه کنید لطفا، ، ،اپوزيسيون در رویا فرو رفته عاشق برندازی بطور قطع از قدرت نرم و سخت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بر گرده انقلابیون از جان گذشته عاشق نظام شهیدان استوار است ، کوچکترین اطلاعی ندارد. که اگر می داشت سر خورده تر از امروز بودند که در باوری باطل قوطه ور باشد . بسیج کلمه طیب است یک بسیجی چنان قدرتمند و با ارزش است که به تنهایی می تواند معادلات را در هر میدانی به سود ارزش های الهی تقییر وهد ا گر هر کشور از این نیرو الهی مخلص بهرمند می بود تا ابد در تمام حوزه ها بر بالاترین سکوها قرار داشت . و البته سپاه پاسداران قهرمان مانند خورشید تابان در آسمان ایران از چنان درخشندی برخوردار است که نور اش چشم دشمنان را هر روز کور تر می کند "الحمد الله رب العالمین". نویسند قصد قلو کردن و بزرگنمایی ندارد ، این یک حقیقت و برآورد علمی است البته قدرت بسیج و سپاه در کشور خودمان به محاق رفته است، اما در مراکز عمده فکری و پژوهشی در حوزه امنیت و سیاست کلان دنیای غرب ،، به منظور مهار این دو نیروی عظیم همواره متمرکز و دلارها و بوجه های کلان برای مبارزه با آن تصویب کرده اند . امیدواریم من بعد قدرت واقعی نظام مقدس شهیدان هر چه بیشتر رو نمایی شود تا بر یاس دشمنان آن افزوده شود ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
امریکا و انگلیس می خواهند وانمود کنند هیچ نقشی نداشتند در حالیکه همه آشوبها با سازمان دهی و برنامه ریزی که از 2015 علنی در مجله تایم اعلام شد شکل گرفت و شکست خورد و امریکا حالا رفته سراغ گروههای تروریستی و دارد برای آنها برنامه ریزی می کند تا در آینده موجی از ترور و قتل راه بیندازند در جامعه.
باید سازمانهای اطلاعاتی به این موضوع توجه کنند و این افراد بی مسئولیتی که امروز تحت تاثیر شبکه های اجتماعی کارهای نامتعارف می کنند رو شناسایی کند. اینها قربانیان آینده ای هستند که امروز غربی ها فریب می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۵:۲۹ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
مصی را می گویی همان دخترکی که با نام مبارزه با جمهوری اسلامی خیلی زیبا توانسته ثروتی افسانه ای کسب کند و به عیش و نوش و خوش گذرانی بپردازد شاهزاده هم که شوت تشریف دارد و در عالم هپروت سیر می کند دوست دارد امریکا به ای کشور لشکر کشی نظام سرنگون و کار احمقانه ای که انان در مرداد سی و دو انجام دادن را تکرار و بگویند شاهژاده بفرما بقیه هم با نام مبارزه با جمهوری اسلامی در پی کسب در امد حال اینان را با مبارزان قبل از انقلاب که خیلی ها برای رسیدن به ارمانشان ازخیلی چیزها گذشتن چمران قید ریاسث بر مرکز فضایی امریکا را زد شریعتی قید دانشگاه سوربن را و عراقی زندگی بازاری را می فهمید تفاوت در کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
جانماز آب نکش و توجیه شأن نکن ،،نمیخواهی کسی بفهمه مستکبر و زورگو در دنیایی اونا هم مزدور و آلت دستت که سرشان به سنگ خورد
آخرین اخبار