۲۰۰ نفر از خادمان فعال جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در مراسم اربعین حسینی تجلیل شدند.

محمدباقر محمدی مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه در این آیین با قدردانی از تلاش‌های تمام خادمان اربعین با اعلام اینکه جمعیت هلال احمر در این مسیر در بحث ارائه خدمات امدادی آموزشی فرهنگی به زوار خوش درخشید، گفت: نیرو‌های هلال احمر امسال از نقطه ورودی استان یعنی کنگاور تا مرز خسروی و در منذریه عراق و همچنین مسیر‌های اسلام آباد غرب و حمیل مسیر تردد زائران استان ایلام با تلاش شبانه روزی در خدمت زائران بودند و حضوری پررنگ داشتند.

وی  افزود: ۴۷ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار از کنگاور تا مرز خسروی در استان کرمانشاه در ایام اربعین امسال کار خدمت‌رسانی و کمک به زائران اربعین را در استان برعهده داشتند که تعداد این پایگاه‌ها از ۳۰ مورد در پارسال به ۴۷ پایگاه در سال جاری افزایش یافت.

به گفته وی روزانه بیش از ۲۵۰ نفر از نیرو‌های جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه شامل تیم‌های عملیاتی، پشتیبانی، توانای بانوان مستقر در پایگاه‌های هلال احمر از نقطه ورودی استان کنگاور، جاده‌های استان و مرز خسروی به زائران اربعین خدمات رسانی کردند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه امسال اربعین با توجه به ارتقای زیرساخت‌ها و پای کار بودن تمام دستگاه‌ها تعداد مصدومان و فوتی‌ها نسبت به پارسال کم‌تر بود، افزود: ما در بحث فوتی‌های داخل عراق از پنج نفر در سال گذشته به آمار ۲ نفر طی امسال رسیدیم که در بحث مصدومان و افراد گرما زده نیز کاهش چشمگیری داشتیم که این مرهون خدمات رسانی پررنگ و ارتقای زیرساخت‌ها بود.

محمدی با قدردانی از تلاش‌های نیرو‌های امنیتی و تمام دستگاه‌ها برای هماهنگی بسیار خوب با طرف عراقی در انتقال مصدومان و فوتی‌ها از منذریه به مرز خسروی گفت: همچنین تلاش‌های نیرو‌های امنیتی و مسوولان در راستای ایجاد پایگاه جمعیت هلال احمر در منذریه جهت خدمات دهی به مصدومان و همچنین وجود امنیت بسیار خوب مرز و تعامل بسیار خوب طرف عراقی قابل قدردانی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، آمار فوتی‌های اربعین امسال را در استان کرمانشاه هشت نفر بیان کرد و افزود: با ارتقای زیرساخت‌ها در سال‌های آینده تلاش می‌شود که آمار به صفر برسد.

او با قدردانی از همه محبان امام حسین (ع) در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه که به زائران خدمت کردند، گفت: گفت: اگرچه محرم و اربعین گذشت، اما یاد امام حسین (ع) ماه ربیع را هم زیباتر می‌کند.

فرماندار قصرشیرین نیز در این آیین با قدردانی از تمام خادمان اربعین در همه بخش‌ها و دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف، نیرو‌های نظامی و انتظامی و امنیتی و سپاه تا مواکب و مردم در میزبانی زوار، گفت: اصل فلسفه بزرگداشت عاشورا، اربعین و یاد امام حسین (ع)، استمرار راه ایشان بوده و راه حسین (ع) یعنی در برابر ظلم ایستادن و همه چیز را فدا کردن است.

محمد نجفی با بیان اینکه اربعین تابلو نورانی از عشق به خاندان اهل بیت (ع) است، افزود: جمعیت هلال احمر همواره پیش قراول در تمام خدمات امدادی و فرهنگی است و نیت امدادگران این مجموعه همواره خالصانه بوده و زحمات آن‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله کمک رسانی به زائران اربعین ستودنی است.

وی با بیان اینکه امسال در مرز خسروی پذیرای جمعیتی حدود یک میلیون نفر بودیم گفت: این افتخار بزرگی است که نصیب همه خادمان اربعین از جمله جمعیت هلال احمر شد و امیدوارم همه خدمتگزاران به زوار در این مسیر همواره ثابت قدم باشند.

حجت الاسلام پیروزفر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه اربعین نماد وحدت و همدلی و یک مانور قدرت و عظمت جهان اسلام است گفت: اربعین این زمینه را فراهم می‌کند که هم خودمان رابسازیم و هم زمینه ظهور را فراهم کنیم و هلال احمر در این مسیر همواره تمام قد خدمت کرده است.

در پایان این برنامه از ۲۰۰ نفر از خادمان اربعین شهرستان‌های استان کرمانشاه تجلیل شد.

برچسب ها: هلال احمر ، تجلیل ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.