عباس زارع با بیان اینکه امسال ۲۷۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و هنرستانی خریداری شده که این اعتبار برای اولین بار در سیستم نوسازی تزریق شده است گفت: حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مربوط به تجهیزات هنرستانی و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان مربوط به تجهیزات کلاسی و کمک آموزشی است.
وی با بیان اینکه تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی شامل میز و صندلی و رایانه، کپی، چاپگر و ... است افزود: طبق دستور مقام عالی وزارت برای اولین بار در تمام مدارس استان و مدارس پرجمعیت فرش سجادهای درنظر گرفته شده که در حال توزیع است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی، صندلی دستهدار، رویه و نشیمن میز و نیمکت در قالب طرح شهید عجمیان دو سال است که شروع شده است ادامه داد: مدارس لازم التوجه را رصد میکنیم و با مشارکت گروههای جهادی کار نوسازی آنها را انجام میدهیم.
زارع با بیان اینکه ۶۰ قلم تجهیزات هنرستانی با توجه به نیاز ادارات کل شهر تهران و شهرستانهای آموزش و پرورش خریداری شده است گفت: اعتقاد داریم فیزیک و تجهیزات، معلم سوم دانش آموزان است، اگر ما مدارس استاندارد و تجهیزات مناسب به آنها دهیم در یادگیری آنان موثر است.
وی با بیان اینکه در مدارس جدید الاحداث تخته وایت برد وجود دارد و به مرور سایر تختههای گچی نیز برداشته میشوند افزود: کاستی تجهیزات مدارس را با هماهنگی مناطق آموزش و پرورش جبران میکنیم، اما اولویت با مدارس جدید الاحداث است و بعد به سایر مدارس پرداخته میشود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه در سال جدید ۷۳ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس با زیربنای ۱۰۲ هزار متر در شهر تهران و شهرستانهای استان تحویل دانشآموزان میدهیم ادامه داد: حدود ۷۵۰ هزار متر آسفالت و ایزوگام در برنامه است. کار استانداردسازی سیستم گرمایشی حدود ۴۱۰ کلاس درس انجام شده و اصلا مدرسه شعله مستقیم و گازسوز نداریم و تلاش میکنیم تا پایان سال ۱۰۰۰ کلاس را استانداردسازی کنیم.
زارع در برنامهای رادیویی با بیان اینکه در طرح شهید عجمیان رنگآمیزی و تعمیرات حدود ۶۰۰ مدرسه در برنامه است که تعمیرات ۳۳۲ کلاس در حال انجام است اظهار کرد: سرانه هر دانش آموز از ۳.۸ متر مربع به ۵.۱۶ متر مربع رسیده که هدف برنامه هفتم ۶.۱ متر مربع است که کارها برای رسیدن به اهداف در دست انجام است.
بیرون دستشویی ها برای کنترل و تعدیل رفتارهای ضد اجتماعی،
در شرایط جدید ،خصوصا در مدارس پسرانه ،ضروری به نظر می رسد.