مقاومت فلسطین تأکید کرد که انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان بیانگر میزان سرخوردگی و شکست نظامی رژیم صهیونیستی در متوقف کردن جبهه پشتیبانی لبنانی در نبرد «طوفان الأقصی» است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که عملیات خائنانه سرویس‌های رژیم صهیونیستی علیه لبنان و منفجر کردن دستگاه‌های پیجر یک جنایت جنگی است.

جهاد اسلامی افزود: این عملیات خائنانه باعث وارد آمدن خسارت‌های زیادی به تعدادی از غیرنظامیانی که در خانه‌های امن خود بودند، شد.

جنبش مذکور همچنین تأکید کرد: متوسل شدن دشمن به این گزینه بیانگر میزان سرخوردگی و محدود بودن گزینه‌های آن پس از ضرباتی است که از جانب جبهه پیشتیبانی ملت فلسطین متحمل شده است.

جهاد اسلامی همچنین تأکید کرد: ما اطمینان داریم که مقاومت اسلامی در لبنان و سوریه قادر است پیآمد‌های این حملات را سریعا مهار کرده و از آن عبور کند و مقاومت پاسخی متناسب با این حجم جنایت و هدف قرار دادن غیرنظامیان، خواهد داد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز ضمن محکوم کردن این جنایت، تأکید کرد: جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در نتیجه شکست نظامی بزرگ آن در متوقف کردن جبهه پشتیبانی لبنانی در جریان نبرد جاری «طوفان الأقصی» است.

کمیته‌های مذکور افزود: ما به توان برادرانمان در مقاومت اسلامی اطمینان داریم. آنها انتقام (این جنایت) را خواهند گرفت و به این جنایت فجیع پاسخ داده و به پشتیبانی و حمایت از ملت فلسطین ادامه خواهند داد.

رسانه‌ها عصر امروز سه‌شنبه- ۲۷ شهریور ۱۴۰۳- از منفجر شدن چند دستگاه ارتباطی (پیجر) در چند منطقه لبنان خبر دادند.

در همین ارتباط خبرگزاری آمریکایی آسوشپتدپرس در خصوص علت این انفجار‌ها نوشت: پیجر‌های جدیدی که همراه اعضای حزب الله بوده دارای باتری‌های لیتیومی بودند که ظاهرا منفجر شده اند.

وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دستگاه‌های ارتباطی هدف قرار گرفته در لبنان بخشی از محموله جدیدی بود که حزب‌الله اخیرا دریافت کرده است.

این رسانه آمریکایی به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد: برخی افراد احساس کردند دستگاه‌ها داغ شده و قبل از انفجار از شر آنها خلاص شدند.

«فراس الأبیض» وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که در نتیجه انفجار دستگاه‌های پیجر در چند نقطه این کشور، تاکنون ۹ نفر از جمله یک دختر بچه به شهادت رسیدند.

الأبیض افزود که حدود ۲۷۵۰ نفر نیز در این انفجار‌ها زخمی شده‌اند که حال ۲۰۰ نفر از آنها وخیم است و مجروحان در ۱۰۰ بیمارستان در حال درمان هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار