معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: ۲۱ کیلومتر از محور قدیم سلفچگان- ساوه، با اجرای سه لایه آسفالتی درحال بهسازی است.

سید حسن خلیلی نیا گفت: جاده قدیم سلفچگان- ساوه، ازمحور‌های ترانزیتی استان است که به موازات آزادراه سلفچگان- ساوه، از ترافیکی ترکیبی خودرو‌های نیمه سنگین و چشمگیر برخوردارست.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم اضافه کرد: ۳۳ کیلومتر از مسیر قدیم سلفچگان- ساوه درحوزه مسئولیتی اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم قرار دارد، که از این مقدار، ۶ کیلومتر آن چهارخطه می‌باشد.

خلیلی نیا گفت: در قالب این پروژه که از تیرماه سالجاری اجرایی شده، ۲۱ کیلومتر از این محور شریانی و اصلی استان، با سه لایه آسفالتی بهسازی می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم میزان اعتبار اجرایی پروژه را یکهزارو ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تمامی هزینه اجرایی طرح بهسازی جاده قدیم سلفچگان- ساوه از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تأمین شده‌است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم بازه زمانی اجرا و تکمیل پروژه را ۹ماهه اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به پی‌گیری‌های به عمل آمده، تاپایان آبان ماه امسال شاهد تکمیل طرح در ۱۰ کیلومتر از این محور مهم جاده‌ای استان باشیم.

خلیلی نیا محور قدیم سلفچگان- ساوه را از مسیر‌های با بار ترافیک چشمگیر دانست و تأکید کرد: از استفاده کنندگان از این محور ترانزیتی درخواست می‌شود درمدت اجرای پروژه همکاری لازم را با مجریان طرح لحاظ نمایند.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد

سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا می‌باشد. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که سه هزار نفر آن در شهر زندگی می‌کنند.

سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار