رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری در ۱۴ مورد رضایت خانواده‌ها در پرونده‎های قتل عمد گرفته شده است که از این حیث بوشهر از استان‌های پیشگام کشور محسوب می‌شود.

مهدی مهرانگیز اظهار کرد: امید است فعالان رسانه‌ای و اجتماعی با تلاش و فرهنگ سازی برای تبلیغ فرهنگ گذشت و سازش تلاش جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: استان بوشهر از حیث سرکشی مقام‌های قضایی از خانواده‌های زندانیان نیز آمار بسیار خوبی به خود اختصاص داده تا جایی که برآورد می‌شود در این مورد عملکرد مجموع استان‌ها به نیمی از عملکرد استان بوشهر نرسد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: در این سرکشی‌های نیازهای متعدد خانواده‌های زندانیان در موارد کمک‌های درمانی، معیشتی، وسایل سرمایشی و گرمایشی، آسیب شناسی و آسیب زایی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مهرانگیز ادامه داد: در برنامه‌های سرکشی از خانواده‌های زندانیان بعد از نماز مغرب و عشا برخی از شب‌ها از ۵ تا خانواده سرکشی می‌شود که برخی از این بازدیدها به ۲ تا سه ساعت نیز می‌رسد.

تخریب مدرسه عصمت بوشهر نادرست بود

وی در اتباط با تخریب مدرسه عصمت بوشهر نیز گفت: این اقدام در آستانه سال تحصیلی اتفاق بدی بود که نباید اتفاق می‌افتاد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: با این حال باید صحبت‌های طرفین این پرونده به طور کامل شنیده شود و در این زمینه در شورای تامین استان مصوب شده تا باعث و بانیان تخریب مدرسه مورد برخورد قضایی قرار گیرند.

مهرانگیز در ارتباط با طرح ساماندهی قایق‌های فاقد هویت استان بوشهر نیز گفت: در این طرح چهار هزار و ۵۰۰ قایق تفریحی و صیادی فاقد هویت در استان شناسایی شده و فرایند ساماندهی آنها در حال انجام است.

تاخیر در پرداخت مطالبات پرستاران زیبنده نیست

وی در خصوص حقوق و مزایای پرستاران بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر نیز گفت: پرستاران این مرکز در دریافت بخشی از حقوق و مزایای با چهار ماه تاخیر مواجه هستند که پیگیری برای پرداخت مطالبات آنان انجام شده است.

مهرانگیز ادامه داد: کادر درمان به طور شبانه روزی در حالت خدمت به مردم هستند که تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد زیبنده آنان نبوده و در این ارتباط دولت نیز پیگیری و نشست‌های بسیار خوبی برگزار کرده تا مشکلات پرستاران به حداقل برسد.

وی افزود: در ارتباط با جمع آوری کودکان کار نیز اقدام‌های بسیار خوبی در بوشهر انجام شده و از دستگاه‌های متولی مانند بهزیستی، کمیته امداد، اداره کل امور اتباع خارجه انتظار می‌رود همچنان با جدیت پای کار باشند تا این طرح به سرانجام برسد.

ضرورت برخورد شایسته با مردم در محاکم قضایی

مهرانگیز با تاکید بر ضرورت برخورد شایسته با مردم در روند پیگیری‌های قضایی اظهار کرد: به طور معمول هر شعبه باید ماهانه باید حدود ۷۰ پرونده را بررسی کند که این عدد در برخی از شعبه‌ها بیش از ۲۰۰ پرونده نیز می‌‎رسد.

وی گفت: دستگاه قضا با وجود تعدد پرونده‌ها تلاش می‌کند تا با نگاه تکریم و خدمت رسانی به مردم پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرند.

تامین بنزین با کیفیت حق مردم استان است

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در خصوص مطالبه‌های مردمی در موضوع سوخت خودروها نیز اظهار کرد: تامین بنزین یورو چهار خودروها از مطالبه بجا و بحق مردم است که در این زمینه با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نشست‌های برگزار و قول مساعد برای تحقق این مهم گرفته شده است.

وی تاکید کرد: کارت سوخت آزاد در جایگاه‌های عرضه استان بوشهر نیز اندک است که در این زمینه نیز باید جایگاه‌داران رضایت حداکثری مردم را تامین کنند.

مهرانگیز همچنین با اشاره به افتتاح سالن تشریح پزشکی قانونی شهرستان کنگان اظهار کرد: با افتتاح این مرکز خدمات موردنیاز ساکنان جنوب استان در این مرکز عرضه خواهد شد و این مهم در شمال استان نیز با آغاز به کار سالن تشریح گناوه در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

پیگیر مشکل صدور اسناد مالکیت شهروندان خارگ هستیم

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای صدور اسناد مالکیت شهروندان جزیره خارگ اظهار کرد: در این ارتباط نشست‌هایی شورای امنیت ملی برگزار شده و انتظار می‌رود این مشکل ظرف سه تا چهار ماه آینده برطرف شود.

مهرانگیز بیان کرد: کل مساحت جزیره خارگ ۲ هزار و ۲۲۲ هکتار است که از این میزان حدود ۸۰ هکتار آن مسکونی و در تملک شهروندان است که انتظار است با حل مشکل صدور سند مالکیت مطالبه دیرینه مردم این جزیره محقق شود.

برچسب ها: قصاص ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.