مقامات آمریکایی فاش کردند که اسرائیل قصد داشت از انفجار پیجر‌هایی اعضای حزب الله در لبنان به عنوان آغاز کننده یک جنگ گسترده استفاده کند.

مقامات آمریکایی در مصاحبه با آکسیوس فاش کردند که اسرائیل تصمیم گرفت پیجر‌هایی را که اعضای حزب الله در لبنان و سوریه حمل می‌کردند را منفجر کند، تا این حمله آغاز کننده یک جنگ گسترده باشد.

براساس گزارش آر تی، این حمله زمانی رخ داد که تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله تشدید شده است و مقامات آمریکایی نگران هستند که به یک جنگ همه جانبه تبدیل شود، زیرا پیش از این فاش شده بود که آمریکایی‌ها نمی‌خواهد قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جنگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی رخ دهد.

یک مقام سابق صهیونیستی که با این نوع عملیات آشنا بود گزارش داد که سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل قصد داشتند از پیجر‌های انفجاری در میان صفوف حزب‌الله به عنوان یک حمله غافلگیرکننده در یک جنگ همه جانبه استفاده کنند، اما در روز‌های اخیر، سران رژیم صهیونیستی نگران شدند که حزب الله ممکن است پیجر‌ها را کشف کند.

یک مقام آمریکایی گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزرای ارشد وی و روسای نیرو‌های دفاعی و سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم تصمیم گرفتند به جای خطر کشف عملیات توسط حزب الله، اکنون دستگاه‌ها را منفجر کنند.

نگرانی‌های اسرائیلی که منجر به تصمیم برای انجام این حمله شد، ابتدا توسط المانیتور ایجاد شد که گفته بود دو عضو حزب‌الله در روز‌های اخیر به پیجر‌ها شک کرده بودند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
جالبه همیشه اسرائیل میکشه و شما به بهانه اینکه میگین در گیری درس نشه کوتاه میاین عجیبه
آخرین اخبار