مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مطب پزشک عمومی به دلیل درمان زیبایی در قزوین تعطیل و اموال آن ضبط شد.

دکتر حبیب الله شجاعی نژاد مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: به دنبال گزارش‌های رسیده و پیگیری کارشناسان اداره نظارت بر درمان معاونت درمان مبنی بر انجام برخی اقدامات درمان زیبایی در مطب یک پزشک عمومی توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه ای، پرونده پزشک متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی و پرونده فرد خاطی به دادسرای عمومی و انقلاب قزوین ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: در نهایت حکم تعطیلی و ضبط اموال مطب، توبیخ کتبی به صورت درج در پرونده و پرداخت جزای نقدی برای پزشک مربوطه صادر شد.

شجاعی نژاد با بیان اینکه عرصه پزشکی در حال حاضر به خصوص در انجام جراحی‌های زیبایی یکی از شغل‌های پول ساز بوده، گفت: این جذابیت مالی سبب شده افرادی که تخصصی خاص حوزه‌های مورد نظر را ندارند با سوء استفاده از عدم آگاهی افراد وارد این عرصه شده و با انجام جراحی، باعث ضرر‌های غیرقابل جبرانی نیز شوند.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: ارائه خدمات زیبایی و درمانی توسط پزشکان غیر متخصص که مجوزی برای انجام آن ندارند، کاملا غیر قانونی و پرمخاطره است و توصیه داریم تا شهروندان آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهند تا سلامتی آنها با خطر مواجه نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.